[ ]
Πρόσφατες Αναρτήσεις
By STEVENIKO | Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012 | Posted in , | With 0 comments
Τη λέξη προδοσία, που με ευκολία χρησιμοποιούν οι Έλληνες, την χρησιμοποιούμε με εξαιρετική φειδώ στο taxalia, δηλαδή σχεδόν καθόλου. Επειδή πιστεύουμε ακράδαντα ότι κανένας Έλληνας πολιτικός δεν είναι προδότης. Δεν αποδίδουμε με ευκολία τέτοιους χαρακτηρισμούς. Εκτιμούμε ότι τα χάλια της Ελλάδας, οφείλονται σε ανικανότητα, στενοκεφαλιά, ιδεοληψίες, τεμπελιά, ανηθικότητα, ασυνέπεια των πολιτικών και άλλα αίτια κι όχι στο ότι οι πολιτικοί μας προδίδουν τη χώρα. Όλοι θέλουν το καλύτερο, αλλά δεν ξέρουν πώς να το πετύχουν. Όμως το θέμα για το οποίο θα σας πούμε παρακάτω έχει όλα τα χαρακτηριστικά της "προδοσίας.
Να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά:
Όλοι οι Έλληνες, είμαστε πολύ ανήσυχοι για το μέλλον μας. Βλέπουμε τον ορατό κίνδυνο να γυρίσουμε σε εποχές κατοχικής πείνας.

Γιατί όμως υπάρχει αυτός ο φόβος;
Γιατί όλοι καταλαβαίνουμε ότι με την πολιτική που ακολουθούμε ως χώρα, εξαιτίας του αποτυχημένου "σχεδίου σωτηρίας" της τρόικας (που δεν έχει κάτι να τη συνδέει συναισθηματικά με τον ελληνικό λαό, συνεπώς μας μεταχειρίζεται σαν σκλάβους, χωρίς έλεος), δεν πρόκειται να επανακάμψει η οικονομία.
Είναι προφανές ότι τα νούμερα δεν βγαίνουν. Όσες περικοπές κι αν κάνουμε, όσο κι αν είναι το ποσοστό του κουρέματος, όσο κι αν πέσει το ποσοστό του χρέους προς το ΑΕΠ, η οικονομία δεν είναι βιώσιμη, γιατί έχει καταστραφεί ο παραγωγικός ιστός και έχει διαλυθεί η κοινωνία. Είμαστε μια κοινωνία μίσους, όπου όλοι χαίρονται όταν "πεθαίνει η κατσίκα του γείτονα" και μ΄αυτές τις συνθήκες, δεν πρόκειται να αναπτυχθεί η Ελλάδα, τα επόμενα 5, 10, ή και 20 χρόνια.

Ποιό ήταν το μεγάλο "ζόρι" για την Ελλάδα και μπήκαμε στο ΔΝΤ και δανειστήκαμε τεράστια ποσά;
Το μεγάλο πρόβλημα ήταν το έλλειμμα, το ότι δηλαδή τα έσοδα του κράτους, δεν έφταναν, δεν φτάνουν (και δεν θα φτάνουν ποτέ), για να πληρωθούν τα έξοδα.
Άρα, υπήρχε ο περίφημος κίνδυνος να μην πληρωθούν μισθοί και συντάξεις.
Αυτό δεν μας έλεγαν συνεχώς; Αυτό δεν ήταν το περιεχόμενο των απανωτών εκβιασμών τα 2 τελευταία χρόνια; Σκύψτε το κεφάλι, πληρώστε τα χαράτσια, γιατί "θα χρεοκοπήσουμε, δηλαδή δεν θα έχουμε να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις"

Όμως κάποιοι -όπως εμείς- είπαμε κάτι απλό:
Αν είναι τόσο ζόρικα τα πράγματα, αντί να σφαγιαστεί ο ελληνικός λαός, ας χρεοκοπήσουμε! Ας πάμε στην περίφημη στάση πληρωμών! (έχετε προσέξει ότι η φράση αυτή εξαφανίστηκε τον τελευταίο καιρό; Γιατί λέτε;)
Στάση πληρωμών όμως, όπως συμφέρει τον ελληνικό λαό, όχι τους δανειστές!!!!!!!!!!!!!

Εδώ είναι το κρίσιμο σημείο:
Ότι η στάση πληρωμών είναι αναπόφευκτη, αλλά όταν λέμε στάση πληρωμών, εννοούμε να σταματήσουμε να πληρώνουμε τόκους δανείων κι όχι να σταματήσουμε να πληρώνουμε μισθούς και συντάξεις !!!
Τα έσοδα του κράτους φτάνουν να πληρώνονται οι μισθοί και οι συντάξεις. Αν δεν μπορούμε να πληρώνουμε τα πάντα και πρέπει να διαλέξουμε: τόκους ή συντάξεις, διαλέγουμε το δεύτερο!


Αυτό το απλό πράγμα λοιπόν, την στάση εξωτερικών πληρωμών την πήραν χαμπάρι οι τροϊκανοί, ως πιθανότητα.

Και τι κάνουν με το νέο μνημόνιο ΙΙ;
Ζητούν να δεσμευθούν με την υπογραφή τους οι πολιτικοί αρχηγοί, ότι δεν θα κάνουν αυτό το πράγμα ! Ότι θα βάλουν σε προτεραιότητα την πληρωμή του εξωτερικού χρέους και όχι τους μισθούς και τις συντάξεις.

Με απλά λόγια οι παμπόνηροι τροϊκανοί λένε:
"Επειδή βλέπουμε ότι δεν πρόκειται να σωθείτε με τίποτε, υπογράψτε ότι στα χρόνια που έρχονται, πρώτα θα πληρώνετε τα δάνειά σας και μόνο ό,τι περισσέψει θα το διαθέτετε για τις υπόλοιπες δαπάνες σας (μισθούς, συντάξεις κλπ)!"

ΑΥΤΟ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ:
Η ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΠΛΗΡΩΜΩΝ


By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Απο κοσμικους κυκλους, απο πολιτικες συζητησεις συνειδητοποιημενων πολιτων
στις καφετεριες η στις σουβλακερι,
κι απο τα χουντοκαναλα,
ολα συγκλινουν οτι το νεο trend της χειμωνιατικης collection ειναι οι νεοαστεγοι και οι νεοφτωχοι.
Απαραιτητο το "Νεο" μπροστα, για να ξεχωριζουμε τη θεση μας, κουρεληδες υπηρχαν και πριν
αλλα στα παπαρια μας, δε μας ενδιαφερουν αυτοι.
Τωρα ομως που ξεπεταγονται σα μανιταρια απο παντου,
με μια αναμεικτη δοση ενοχων "ΤΙ ΚΡΙΜΑ ΟΙ ΚΑΗΜΕΝΟΙ",
φοβου "ΩΧ, ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ"
κ λιγης, οχι πολλης, ενοχλησης "ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΩ, ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ,
ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΩ, ΣΠΙΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ;"

ολοι συμφωνουν οτι οι νεοαστεγοι ειναι η νεα μοδα.
Καταφεραν να εκτοπισουν απ'τον δημοσιο διαλογο τα
"ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΛΙΠΟΘΥΜΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΠΕΙΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ",
ηταν μια σκληρη κοντρα ομως η αληθεια ειναι οτι τα παιδακια, εχουν ξεφτισει λιγο
σα θεμα συζητησης, αλλωστε οταν ειχε βγει το θεμα, το επισημο Υπουργειο Παιδειας ειχε κατηγορησει τους ανακινητες του σα προπαγανδιστες.
Κι ο λαος σκεφτηκε οτι για να φωναζει ετσι η Διαμαντοπουλου, δε μπορει, θα χει τα δικια της.
Τελικα το ζητημα ειναι υπαρκτο, μιας και δοθηκε εντολη για πιλοτικο προγραμμα δωρεαν συσσιτιων σε φτωχοσχολεια,
αλλα και παλι, οι νεοαστεγοι υπερσκελισαν τα πεινασμενα παιδακια.
Στο πισω μερος του μυαλου του Ελληνα, καθε που ακουει για ταλαιπωρημενα παιδακια,
ξεπροβαλλει υπερλαμπρη και φωτολουσμενη η εικονα της κας Μαριαννας Βαρδινογιαννη,
και το πολυτιμο εργο της σχετικα με τα αρρωστα παιδακια.
Σκεφτεται ο Ελληνας "ΤΥΧΕΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ, Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΘΟΥΝ, ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΚΑΙ Ο ΡΟΥΒΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ",
τα σκεφτεται αυτα κι ετσι η εικονα του πεινασμενου παιδιου εκτοπιζεται απο το μυαλο του.

Ενω η εικονα του νεοαστεγου, και να θελει να εκτοπιστει, δε μπορει,
βημα δε μπορει να κανει στον δρομο διχως να πεσει πανω τους.

Το νεο προγραμμα ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΚΙ ΕΣΥ ΕΝΑ ΝΕΟΑΣΤΕΓΟ, φιλοδοξει να φερει σε επαφη οσους εχουν ακομα ενα σπιτι, με κεινους που το εχασαν. Να ανταλλαξουν αποψεις σχετικα με τη ζωη και τη πολιτικη, να εκτιμησει οποιος ζει ακομα σε σπιτι την αξια του να ζει σε σπιτι,
να θυμηθει οτι η Ελλαδα εχει το μεγαλυτερο ποσοστο ιδιοκατοικησης στην Ευρωπη και οτι αυτο εχει ξεσηκωσει κυματα αντιδρασεων, ειδικα απο τους Γερμανους
(ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ, ΟΧΙ ΣΑΤΙΡΑ, ΟΝΤΩΣ ΕΧΕΙ ΕΚΦΡΑΣΤΕΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΔΥΣΦΟΡΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΜΕΡΚΕΛ),
να νιωσει ενοχες για αυτο και να εκτιμησει ξανα την αξια του να ζεις μεσα στο ρισκο, μεσα στον κινδυνο, γιατι να τρεχουμε για σαφαρια στην Αφρικη, γιατι να κανουμε μπαντζι τζαμπινγκ,
αν θελουμε να ρεει η αδρεναλινη στο αιμα μας, αν θελουμε να νιωσουμε ξανα ζωντανοι,
ας κανουμε επιτελους το σωστο πραγμα:
Να παψουμε να κλαψομουνιαζουμε για τα χαρατσια και να παραδωσουμε επιτελους τα σπιτια μας στις Τραπεζες και στο Κρατος.
Τι το θες το σπιτι ρε μαλακα, δεη, χαρατσια, κοινοχρηστα, συγυρισμα καθε τρεις και λιγο,
δε θες να νιωσεις κανα ζωντανος; Να γινεις δημιουργικος στη προσπαθεια σου να επιβιωσεις;
Δε θες να ξαναγινεις αντρας μωρη φλωρουμπα;
Δε θες να συνεισφερεις στην ανακαμψη του καπιταλισμου;
Πως αλλιως θα αρχισει να γυρνα η καπιταλιστικη μηχανη;
Πως αλλιως θα μεταφερθει το πραγματικο χρημα στο χρηματοπιστωτικο Κεφαλαιο που εχει γαμηθει στα αχρηστα χαρτια και τα πετσοκομμενα ομολογα;
Εμπρος στον αγωνα.
Ξεχνα το ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΚΙ ΕΣΥ ΕΝΑΝ ΑΣΤΕΓΟ.
Οχι τιποτα αλλο, αλλα θα ακουσει η Μαριαννα για το νεο trend και μετα ποιος να γλυτωσει τους αστεγους απο τα νυχια της, θα τους κυνηγαει για να τους σπιτωσει σε ολη την Αττικη κι αυτοι θα τρεχουν πανικοβλητοι, γιατι ενταξει η Μαριαννα, με τον Ρουβα τι θα γινει, θα πρεπει να ακουν κι αυτοι το ΣΕ ΕΧΩ ΕΡΩΤΕΥΤΕΙ σε συναυλιες που θα διοργανωνονται για παρτη τους, οπως τα παιδακια;

Ξεχνα το ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΚΙ ΕΣΥ ΕΝΑΝ ΑΣΤΕΓΟ.
Παμε για το ΓΙΝΕ ΚΙ ΕΣΥ ΑΣΤΕΓΟΣ.
Η το ΕΛΑΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΚΛΑΨΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΣΤΕΓΟ,
κι αυτο ωραιο προγραμμα ακουγεται, νομιζω οτι επιδοτειται κι απο την ΕΕ.
Ελατε ολοι μαζι να κλαψουμε, τωρα που χιονιζει κ κανει κρυο.
Ελατε τωρα που προλαβαινουμε, γιατι σε αυτη την ηλιογαμημενη χωρα, σε καμια βδομαδα μπορει να εχουμε Ανοιξη, και μετα οι νεοαστεγοι θα ξεκουμπιστουν απο τον δημοσιο διαλογο,
οκ, νταξ, με το που θα πιασουν οι ζεστες, το προβλημα δε θα ειναι το ιδιο, θα ασχοληθουμε με αλλα θεματα μετα.

Θα εχουμε μπολικα, ειναι τα παιδακι που λιποθυμανε απο την πεινα, ειναι οι γεροι που τους κοβει τη συνταξη το κρατος και περιμενουν στις λαικες να παει 1:00 για να αγορασουν τα σαπια,
ειναι οι γριες που ψαχνουν στα σκουπιδια για κανα πεταμενο κοψιδι,
οι μητερες που δεν εχουν να παρουν γαλα στα παιδια τους,
ξεχασαμε και τους αντρες που αυτοκτονουν απο ντροπη και χρεη.
Δοξα τω Θεω, δε προκειται να ξεμεινουμε απο θεματα κι απο κλαψα.
Εχουμε μπολικα να λεμε και να γραφουμε, στους διαγωνισμους ευαισθησιας, δεν αναδεικνυεται ευκολα νικητης.
Ωραιο συναισθημα ο οικτος, ειναι μια μορφη υπεροχης, γουσταρουμε να τον νιωθουμε για να επιβεβαιωνουμε την ηθικη μας ανωτεροτητα.

Ωραια κι αγια ολα αυτα.
Μονο μη ξεχαστουμε και αρχισουμε να λεμε για την ανατροπη αυτου του συστηματος που παραγει αστεγους, εξαθλιωμενους, ταλαιπωρημενους και ημιθανεις,
μη ξεχαστουμε κι αρχισουμε να λεμε για το πως θα φτασουμε στη μερα εκεινοι οπου δε θα υπαρχει ουτε ενας ανθρωπος στους δρομους, ουτε ενα παιδι που θα πειναει, ουτε ενας νεος που θα ζητιανευει απτους γονεις του.
Χεστα αυτα.
Ειναι ευκολοτερο να ψευτοκλαις απο το να δρας.



ΥΓ. Η παραπανω ημιαποτυχημενη σατιρα, δεν απευθυνεται σε καμια περιπτωση σε ολους αυτους τους εθελοντες, που τρεχουν στους δρομους για να μοιρασουν τροφη και κουβερτες στους ανθρωπους που υποφερουν. Σε αυτους που διοργανωνουν συσσιτια. Σε αυτους που εμπρακτως συμπαραστεκονται.
Σε αυτους που δινουν απο το υστερημα τους.
Σκυβω ταπεινα το κεφαλι μπροστα σε αυτους τους ανθρωπους, τους θεωρω κατι πολυ ανωτερο απο εμας τους υπολοιπους και θλιβομαι που αυτοι οι ανθρωποι δε θα υπαρξουν ποτε στα κεντρα αποφασεων. Ας τους φυλαξουμε σαν κορη οφθαλμου, γιατι οταν καποτε παψουν να υφιστανται, θα παψει να υφισταται κι ο λογος συνεχισης του Ανθρωπινου Γενους.


By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
Μόνο κεραυνός εν αιθρία δεν θα πρέπει να θεωρηθούν οι πιεστικές αιτιάσεις των δανειστών, κυρίως των Γερμανών, για δραστική περικοπή του εργατικού κόστους προκειμένου να ενισχυθεί (έτσι μας λένε ) η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Η επιμονή μάλιστα των γερμανών, σαν να μην υπάρχουν άλλοι ρυθμιστές της ανταγωνιστικότητας παρά μόνον η εξομοίωση του μισθολογικού-εργατικού κόστους, δεν είναι τυχαία. Οι άνθρωποι σχεδιάζουν μεθοδικά την παρουσία τους στην ευρύτερη περιοχή, κτίζοντας βάσεις και υποδομές σε νευραλγικούς τομείς όπου εύλογα επιδιώκουν χαμηλότερα κόστη λειτουργίας για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους.

Μην ξεχνάμε, πως ελέγχουν ήδη το 40% του ΟΤΕ, πως έχουν δηλωμένες βλέψεις στον χώρο της ενέργειας (βλέπε ΔΕΗ), σημαντικά συμφέροντα στον τουρισμό, τις μεταφορές και όπως όλα δείχνουν στις τράπεζες. Κατά συνέπεια το εργατικό κόστος θα πρέπει να συμπιεσθεί (sic!), με γερμανούς πολιτικούς, αναλυτές και δημοσιογράφους να φέρνουν όλο και συχνότερα ως παράδειγμα την Βουλγαρία, τη Ρουμανία ή την Πολωνία.

Πέραν των «ειδικών ζωνών» οι Γερμανοί θέλουν και μισθούς… Βουλγαρίας και προς την κατεύθυνση αυτή εργάζονται μεθοδικά εδώ και καιρό. Από αυτή την άποψη δεν θα πρέπει να παραξενεύουν κανέναν οι ενέργειες τους εδώ και μήνες.

Το Βερολίνο καθιστά εδώ και καιρό σαφώς και χωρίς περιστροφές, το πώς εννοεί την προοπτική αυτή, με τον υφυπουργό Οικονομίας της Γερμανίας να αναφέρει ως άμεση προτεραιότητα της Πρωτοβουλίας για Επενδύσεις και Ανάπτυξη στην Ελλάδα τη δημιουργία ειδικών ζωνών, όπου θα εφαρμόζονται ειδικά νομικά ή διοικητικά πλαίσια. Ξεκάθαρες οι βουλές, οι οποίες δεν δικαιολογούν τον πανηγυρικό τόνο που έδωσε η Αθήνα στην επίσκεψη 100 και πλέον επιχειρηματιών, με επικεφαλής τον αντικαγκελάριο Φίλιπ Ρέσλερ, στην Αθήνα αρχές Οκτωβρίου του 2011. Χαμηλό εργατικό κόστος, ελαστικές εργασιακές σχέσεις, αλλά και ειδικό ορολογικό, νομικό καθεστώς είναι το... τετράπτυχο που προωθούν οι Γερμανοί.

Μην διαφεύγει της προσοχής μας, πως για πρώτη φορά στο υψηλό εργατικό κόστος, που καθιστά μη ανταγωνιστική την Ελλάδα (έναντι χωρών της ανατολικής Ευρώπης), είχε αναφερθεί ο Martin Knapp στους «Financial Times». Ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου σε συνέντευξή του στους «Financial Times» σημείωνε πως «...στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται περί τις 150 γερμανικές επιχειρήσεις, όμως όλες ασχολούνται με την πώληση προϊόντων που παράγονται αλλού και αυτό είναι το πρόβλημα».

Έκτοτε επανέρχονται όλο και συχνότερα στην ίδια επισήμανση με ορισμένους να βλέπουν και «ελληνικό δάκτυλο» στην καλλιέργεια του κατάλληλου κλίματος. Αποτελεί κοινό μυστικό στην επιχειρηματική πιάτσα, πως αρκετά συμφέροντα θα διευκολύνονταν τα μάλα από την δραστική περικοπή του εργατικού κόστους. Αυτό δικαιολογεί την διάχυτη αίσθηση πως κάποιες από τις προτάσεις των δανειστών έχουν έλληνα/ες εμπνευστή/ες.

Απαιτούν μισθούς Πολωνίας


Η Ελλάδα έχει χάσει τη μάχη προσέλκυσης επενδύσεων από τα πρώην κομμουνιστικά κράτη, που είναι τώρα μέλη της Ε.Ε, λένε σε κάθε ευκαιρία οι γερμανοί. Ευέλικτη, με χαμηλές αποδοχές, εκ περιτροπής εργασία με μισθούς... Ουγγαρίας ή και Πολωνίας, θα ήταν το ιδανικό μοντέλο για τις επενδύσεις τους στην ελληνική αγορά. Όμως για να ισχύσει κάτι τέτοιο θα πρέπει να περάσει ειδικό νομικό πλαίσιο (στα όργανα της Ε.Ε.) που αυτόματα θα παρέχει ανάλογο δικαίωμα για τυχόν άλλους ενδιαφερόμενους.

Είναι πλέον προφανές, πως η Γερμανία εφαρμόζει σταδιακά και μεθοδικά τα σχέδια της. Τμήματα του σχεδιασμού αυτού διαρρέει συνεχώς, σε μία προσπάθεια ψυχολογικού ελέγχου (του οικονομικού πολέμου) που διεξάγεται και διαχείρισης των αντιστάσεων, που θα μπορούσαν να προβληθούν. Στο πλαίσιο αυτής της «χειρουργικής» τακτικής εντάσσονται προφανώς και οι τελευταίες δηλώσεις και αντιδηλώσεις για τον διορισμό Επόπτη, Επιτρόπου (δηλαδή γκαουλάιτερ, όπως τους ονόμαζαν οι γερμανοί στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο).

Είναι λοιπόν επόμενο με πρόσχημα το PSI +, οι πιέσεις να γίνουν ασφυκτικές τις επόμενες ημέρες.

Ενδεικτική η δήλωση του εκπροσώπου τύπου Παντελή Καψή, που την προηγούμενη εβδομάδα προειδοποιούσε πως… ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ Η ΧΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΦΎΓΕΙ ΤΗΝ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ.


By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
Ποικίλες αντιδράσεις από αναγνώστες έχει προκαλέσει ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ντέιλι Τέλεγκραφ άρθρου του βοηθού αρχισυντάκτη της εφημερίδας και οικονομικού σχολιαστή Τζέρεμι Γουόρνερ, με τίτλο «Η Γερμανία έχει κάθε δικαίωμα να επιβάλλει τοποτηρητή στην Ελλάδα».

Ο Βρετανός δημοσιογράφος σημειώνει ότι δεν μπορεί να καταλάβει τη γενικευμένη οργή που έχει προκαλέσει η σχετική γερμανική πρόταση. «Η Ελλάδα είπε ψέματα για να μπει στο ενιαίο νόμισμα και έκτοτε έχει επανειλημμένα αθετήσει τις υποσχέσεις της. Αν θέλει να μείνει στην ευρωζώνη, όπως περιέργως κατά την άποψή μου φαίνεται, τότε πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος να υπακούσει στους κανόνες», σχολιάζει ο κ. Γουόρνερ.

Συνεχίζει τονίζοντας ότι παρόλα αυτά το να κατηγορεί κανείς την Ελλάδα για την κρίση στην ευρωζώνη, όπως φαίνεται να κάνουν πολλοί Γερμανοί, δείχνει ότι δεν κατανοεί τη φύση του προβλήματος. Δεν πρόκειται παρά για ένα σύμπτωμα της κρίσης ισοζυγίου πληρωμών που προκαλεί η αποκλίνουσα ανταγωνιστικότητα των χωρών μελών, εξηγεί το άρθρο.

Αναφορικά με τη λιτότητα που εφαρμόζεται στην Ελλάδα, τονίζεται ότι δυσχεραίνει την κατάσταση, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο. «Επομένως, ούτε το μαστίγιο του Γερμανού gauleiter θα λύσει το πρόβλημα», συμπεραίνει ο Τζέρεμι Γουόρνερ, προσθέτοντας όμως ότι αν αυτό είναι το τίμημα που ζητά η Γερμανία για τη συνεχιζόμενη στήριξή της, τότε η Ελλάδα πρέπει είτε να το υπομείνει είτε να αφήσει τη γερμανική βοήθεια.

«Αν οι Έλληνες θέλουν να παραμείνουν στην ευρωζώνη, τότε πρέπει στην ουσία να αναστείλουν τη δημοκρατία μέχρι να γερμανοποιηθούν τόσο πολύ, ώστε η υπακοή στους κανόνες να τους γίνει δεύτερη φύση», σχολιάζει ο δημοσιογράφος της Τέλεγκραφ, προσθέτοντας ότι ακόμα και τότε θα χρειάζονται μόνιμες μεταφορές κεφαλαίων για να διατηρήσουν οι Έλληνες ένα συγκρίσιμο επίπεδο διαβίωσης.

Παραθέτοντας την επαφή του με μια ομάδα Ελλήνων τραπεζιτών και επιχειρηματιών στο Νταβός, αναφέρει ότι όλοι χαρακτήριζαν καταστροφική ενδεχόμενη έξοδο της χώρας από το ευρώ. Το επιχείρημά τους ήταν, κατά το συντάκτη του άρθρου, ότι μόνο υπό τους περιορισμούς του ευρώ θα μπορέσει η Ελλάδα να κάνει τις αναγκαίες δημοσιονομικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Ο κ. Γουόρνερ δηλώνει ότι βρίσκει παράξενη τη νοοτροπία που λέει ότι πρέπει να επιβληθεί δικτατορία για να επιτευχθούν μεταρρυθμίσεις, αλλά έτσι έχει η κατάσταση. Υπενθυμίζει ότι η έξοδος της Βρετανίας από το Μηχανισμό Συναλλαγματικών Ισοτιμιών επί Μέιτζορ αποδείχθηκε λυτρωτική για τη χώρα, παρά τις περί του αντιθέτου προειδοποιήσεις.

Ακόμα κι έτσι πάντως, καταλήγει, υπάρχει κάτι «αρκούντως γελοίο» στις διαμαρτυρίες των Ελλήνων: «Αυτές οι χώρες θέλουν και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο, θέλουν δημοσιονομικές μεταφορές και ευρωπαϊκή αλληλεγγύη (ευγενικός όρος για την ελεημοσύνη), αλλά θέλουν επίσης άδεια διαρκείας για να πράττουν ό,τι θέλουν». Ο κόσμος δε λειτουργεί κατ' αυτόν τον τρόπο, κλείνει το άρθρο του ο Τζέρεμι Γουόρνερ.

By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Του Αθανασίου Θεοδωράκη
πολιτικού επιστήμονα


Το οικονομικό μοντέλο του χρηματοπιστωτικού καπιταλισμού καταρρέει διεθνώς. Η εξέλιξη αυτή συνοδεύεται από αύξηση των ανισοτήτων, διάλυση του κοινωνικού κράτους, ανεργία, περιθωριοποίηση, φτώχεια. Στον αναπτυγμένο κόσμο παρατηρούμε πρωτόγνωρα φαινόμενα (θάνατοι αστέγων, υποσιτισμός παιδιών, υψηλή εγκληματικότητα) με παράλληλη συγκέντρωση του πλούτου....
στα χέρια μιας μικρής μειοψηφίας. Στις φτωχές χώρες του πλανήτη η κατάσταση δεν βελτιώνεται, με εξαίρεση βεβαίως τις πολυπληθείς αναδυόμενες οικονομίες όπου λειτουργεί ο κρατικός καπιταλισμός με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε τοπικό και διεθνές επίπεδο: επενδύσεις σε καθεστώς κοινωνικής εξαθλίωσης και εξαγωγές για υπερκέρδη των πολυεθνικών.

Η οικονομία ελέγχει απολύτως την πολιτική. Εγινε πλέον ο κύριος άξονας των κοινωνιών μας, θέτοντας μεθοδικά στο περιθώριο την διανόηση, τον πολιτισμό, τη σκέψη. Γι αυτό και η συζήτηση σχετικά με το ρόλο του κράτους στη σύγχρονη κοινωνία αποκτά και πάλι σημαντικό ενδιαφέρον. Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά τονίζω περιληπτικά τους παρακάτω. Έχει αποδειχθεί ότι το κράτος σήμερα δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες των πολιτών, αλλά ούτε να εκπληρώσει όλες τις λειτουργίες του με τρόπο αποτελεσματικό κι αυτό όχι μόνο εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης. Παράλληλα έχει γίνει διεθνώς πλέον αποδεκτή η θέση ότι οι επιχειρήσεις και γενικά η αγορά από μόνη της, δεν μπορεί ούτε και επιθυμεί να λύσει τα οξυμμένα κοινωνικά προβλήματα. Γι αυτό η σύλληψη και ενεργοποίηση νέων μοχλών ελέγχου της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας είναι καθοριστικής σημασίας για την λειτουργία της ίδιας της δημοκρατίας.

Δράσεις που ενισχύουν το κοινωνικό κεφάλαιο και ικανοποιούν νέες κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες, όπως π.χ. ό, τι σχετίζεται με την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, την προστασία του περιβάλλοντος, την τοπική ανάπτυξη, την ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας, την πρόσβαση στα κοινά αγαθά (υγεία, εκπαίδευση, εργασία) έχουν πλέον καθοριστική σημασία για την εξέλιξη της κοινωνίας, της δημοκρατίας.

Η ευρωπαϊκή εμπειρία, το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο, παρά τις κατά χώρα ιδιαιτερότητες, στηρίζεται, μέχρι τώρα τουλάχιστον, στη συνύπαρξη, συνεργασία και συμπληρωματικότητα των τριών συνιστωσών, δηλαδή του κράτους, των επιχειρήσεων και της κοινωνικής οικονομίας. Αυτό που κλονίζεται όμως τώρα είναι η δημοκρατία: αυτή η εκπληκτική κατάκτηση του ανθρώπου, σημαντικότατη συνεισφορά της Ελλάδας στην ανθρωπότητα, το πολίτευμα που ανυψώνει τον πολίτη και τον καθιστά κέντρο των εξελίξεων, υφίσταται πιέσεις, περιορισμούς και μεταλλάξεις.

Το ζητούμενο σήμερα είναι μια νέα ισορροπία, μια νέα σύνθεση. Χρειάζονται νέες πρωτοβουλίες, νέες ιδέες και επεξεργασμένες θέσεις για τα προβλήματα που γεννά η σύγχρονη, αντιφατική κοινωνική εξέλιξη κι αυτό σημαίνει κυρίως πολυ-επίπεδη διαβούλευση, ειλικρινή ανάλυση των διαφορετικών επιλογών και τελικά μια νέα ριζοσπαστική πολιτική σύνθεση. Έχω επισημαίνω κάποιες διαστάσεις και προσεγγίσεις που προκύπτουν από την σύγχρονη πολιτική ανάλυση (βλ. Αθανάσιος Θεοδωράκης, «Το επόμενο βήμα της πολιτικής, η Προεδρική Δημοκρατία», εκδόσεις Ι. Σιδέρης, Αθήνα 2011). Στη νέα αυτή σύνθεση, με βάση την ευρωπαϊκή παράδοση της δημοκρατίας και του ουμανισμού κύρια θέση θα έχει το θέμα του εξανθρωπισμού της πολιτικής: χρειαζόμαστε θεσμούς ζωντανούς και συμμετοχικούς, πολίτες δημιουργικούς και υπεύθυνους, δημόσιες πολιτικές με κοινωνικό προσανατολισμό, δημόσιους λειτουργούς και ηγέτες που να εκπέμπουν ήθος και αξιοπρέπεια. Παράλληλα το θέμα της οικονομικής δημοκρατίας πρέπει να βρει μια πειστική απάντηση, αλλοιώς η κοινωνική σύγκρουση θα γένει ενδημικό φαινόμενο.

Κι εκεί ακριβώς τα οιωνεί επαγγελματικά πολιτικά κόμματα και τα παραδοσιακά εργαλεία εκπροσώπησης (συνδικάτα, ομοσπονδίες, κρατικοί θεσμοί, κοινωνικοί θεσμοί, κλπ) δυσκολεύονται να βρουν και να προτάξουν πειστικές λύσεις. Οι παραδοσιακοί θεσμοί σκέφτονται τον κόσμο με την παλιά του δομή, τον κόσμο όπως υπήρξε τους δύο τελευταίους αιώνες. Έναν κόσμο που είτε δεν υπάρχει, είτε δεν λειτουργεί όπως παλιά. Χρειάζεται λοιπόν επανεξέταση των θεσμών και στο εθνικό και στο ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί π.χ. πρέπει να αντανακλούν την λεπτή ισορροπία και σύνθεση ανάμεσα στο κοινό συμφέρον και την εθνική συμμετοχή, την εμβάθυνση της ενοποίησης με σεβασμό στην ταυτότητα των λαών και των πολιτισμών τους, την διασφάλιση των κανόνων της ομαλής λειτουργίας της αγοράς σε συνδυασμό με τις σύγχρονες αντιλήψεις περί κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής. Ο πολίτης σήμερα γνωρίζει ότι ο μοντέρνος κόσμος επιβάλλει νέα πρότυπα και αξίες, αλλά το ουσιαστικό ζήτημα γι αυτόν είναι οι συνθήκες διαβίωσης και εργασίας, η ποιότητα ζωής, η ανθρώπινη ασφάλεια, το κράτος δικαίου, η εξέλιξη της δημοκρατίας.

Το αίτημα για μια δημοκρατία ανθρωπιάς, που εκφράζει τον πολίτη, που νοιάζεται για τον άνεργο, που στηρίζει τον νέο στις σπουδές και στο ξεκίνημά του, που βοηθά τον παραγωγό, που φροντίζει για τους ηλικιωμένους, που ενδιαφέρεται για την οικογένεια, που διασφαλίζει την ποιότητα ζωής, που σέβεται το περιβάλλον, που λειτουργεί με βάση ένα αποτελεσματικό και αξιοπρεπές κράτος δικαίου, θα γίνεται όλο και περισσότερο αισθητό στη δημόσια αωή της χώρας μας. Αυτό το αίτημα θα καθορίζει πλέον τις εξελίξεις, θα γίνει μια κύρια συνιστώσα του δημοσίου διαλόγου. Οι πολίτες έχουν τον λόγο, αυτοί θα καθορίσουν τις εξελίξεις.


By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
Δύο σενάρια: Ένα σκληρό και ένα εφιαλτικό


Σε τροχιά ραγδαίων εξελίξεων βρίσκεται η χώρα, καθώς αναμένονται αποφάσεις που θα κρίνουν -εν πολλοίς- την μετέπειτα πορεία για τα επόμενα χρόνια.

Το αργότερο μέχρι το Σάββατο θα συνεδριάσουν υπό τον Λ. Παπαδήμο οι πολιτικοί αρχηγοί που στηρίζουν την κυβέρνηση, ώστε να συναποφασίσουν για τα μέτρα που θα ληφθούν προκειμένου να "κλείσουν" οι συμφωνίες για τη νέα δανειακή σύμβαση και το "κούρεμα".

Τα πάντα κινούνται με διαδικασίες κατεπείγοντος, καθώς πρέπει να ολοκληρωθούν οι συμφωνίες μέχρι το τέλος της εβδομάδας και τη Δευτέρα να παρουσιαστούν στο Eurogroup, ώστε να δοθεί το "πράσινο φως" για την επικύρωση της νέας δανειακής σύμβασης.

Πακέτο φωτιά


Η τρόικα ζητεί μέτρα ύψους 4,4 δισ. ευρώ, με στόχο να κλείσουν οι "τρύπες" των ετών 2011-12 και αποτελούν προϋπόθεση για τη νέα δανειακή σύμβαση.

Ο επικεφαλής της τρόικας στο ΔΝΤ, Π. Τόμσεν, σε συνέντευξη του στην "Καθημερινή", έδωσε το περίγραμμα των μέτρων που αξιώνουν οι δανειστές.

Συγκεκριμένα, εμφανίζονται ανυποχώρητοι στο θέμα της μείωσης του κατώτατου μισθού, ενώ είναι πιο διαλλακτικοί αναφορικά με τον 13ο/14ο μισθό.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του "Βήματος", η τρόικα προτάσσει τις αλλαγές των εργασιακών σχέσεων και την κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο. Απαιτεί, επίσης, την κατάργηση 150.000 μόνιμων θέσεων στο δημόσιο ως το 2015 και την απόλυση ισάριθμων υπαλλήλων.

Τι άλλο ζητούν
; Υιοθέτηση αυστηρού μνημονίου για τους ΟΤΑ και τους φορείς της γενικής κυβέρνησης, μερική ιδιωτικοποίηση των νοσοκομείων και την ανάληψη άμεσης δράσης για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.

Την ίδια ώρα, δραστικές αλλαγές στη φορολογία προτείνει το ΔΝΤ με έκθεσή του που έχει υποβάλει στην κυβέρνηση.

Περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, προτάσεις για αλλαγές στο ΦΠΑ με την καθιέρωση ενιαίου συντελεστή 19% ή 21%, αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης και περικοπές σε φοροαπαλλαγές, όπως στις εκπτώσεις τόκων των στεγαστικών δανείων.

Και στο βάθος εκλογές... ή/και άτακτη χρεοκοπία

Οι δανειστές ασκούν αφόρητες πιέσεις στη χώρα μας, καθώς εμφανίζονται σφόδρα ενοχλημένοι με τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή των υπεσχημένων μεταρρυθμίσεων.

Τα μέτρα που προτείνονται έχουν το χαρακτήρα "τα δέχεστε ή φεύγουμε", με τις διαπραγματεύσεις να καθίστανται εξαιρετικά δύσκολες, όπως παραδέχθηκε άλλωστε και ο Λ. Παπαδήμος.

Τούτων δοθέντων, μία συνολική συμφωνία για το νέο μνημόνιο και το PSI συνιστά προαπαιτούμενο για τη χορήγηση των 130 δισ. ευρώ του νέου δανείου.

Και όλα αυτά πρέπει να έχουν κλείσει μέχρι τις 13 Φεβρουαρίου- δηλαδή μετά το Eurogroup τα νέα μέτρα θα πάρουν το δρόμο της Βουλής, και εκεί οι 300 θα κληθούν να ψηφίσουν.

Δύο σενάρια

Σε αυτή την περίπτωση βρισκόμαστε ενώπιον δύο σεναρίων
:

1) Ψηφίζονται τα μέτρα και το νέο μνημόνιο, εκταμιεύονται τα χρήματα από την τρόικα και η Ελλάδα έχει να πληρώσει στις 20 Μαρτίου, οπότε λήγουν ομόλογα ύψους 14,5 δισ. ευρώ, αποσοβώντας μία άτακτη χρεοκοπία.

2) Καταψηφίζεται το νέο μνημόνιο, η κυβέρνηση χάνει τη δεδηλωμένη και ο Λ. Παπαδήμος ζητεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατία την προκήρυξη εκλογών εντός 20 ημερών. Η χώρα μας αδυνατεί να βρει τα χρήματα για τα ομόλογα που λήγουν με αποτέλεσμα να επέλθει ανεξέλεγκτη χρεοκοπία.

Όπως και να' χει, τα χρονικά περιθώρια είναι κάτι παραπάνω από ασφυκτικά και οι πολιτικές εξελίξεις κινούνται με την ταχύτητα του φωτός.

Κορυφαίοι πολιτικο-οικονομικοί παράγοντες εκτιμούν ότι μετά την 13η Φεβρουαρίου ανοίγει ο δρόμος προς τις κάλπες, με την κυβέρνηση Παπαδήμου να προχωρά παράλληλα σε ανασχηματισμό.
By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
του Γιώργου Δελαστίκ


Σοκ προκαλεί στην υπόλοιπη Ευρώπη η είδηση ότι ο ολοκληρωτικός χαρακτήρας του κράτους στη Γερμανία έχει οδηγήσει στο σημείο οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας να παρακολουθούν ως «υπόπτους ανατρεπτικής δράσης» 27... βουλευτές (!!!) της Αριστεράς στην ομοσπονδιακή Βουλή της Γερμανίας και 11 ακόμη βουλευτές του ίδιου κόμματος σε τοπικά κοινοβούλια. Ανάμεσα σε αυτούς που παρακολουθεί η σύγχρονη «Γκεστάπο» (η οποία σήμερα ονομάζεται Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Προστασία του Συντάγματος - B7V) συμπεριλαμβάνονται η πρόεδρος του κόμματος Αριστερά Γκεζίνε Λετς, ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας Γκρέγκορ Γκίζι, η αντιπρόεδρος της Βουλής Πέτρα Πάου, μέχρι και ο Στέφεν Μπόχαν που είναι μέλος της κοινοβουλευτικής επιτροπής ελέγχου των... γερμανικών μυστικών υπηρεσιών!!!

Και ενώ στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η αποκάλυψη θα προκαλούσε πολιτικό σάλο, άμεση καθαίρεση των επικεφαλής των υπηρεσιών πληροφοριών και ίσως ανατροπή και της κυβέρνησης, στη Γερμανία, με την ολοκληρωτική νοοτροπία που έχει κληροδοτήσει ο ναζισμός, τίποτα από αυτά δεν συνέβη πέρα από το πρώτο: τον πολιτικό θόρυβο.

Εβαλαν φυσικά τις φωνές οι αριστεροί. «Σκάνδαλο» χαρακτήρισε την παρακολούθηση των αριστερών βουλευτών ο Γκίζι. «Επίθεση κατά του συντάγματος» και «δραστικό περιορισμό της κοινοβουλευτικής εργασίας» τη χαρακτήρισε η Λετς.

Πολύ πιο σκληρή ήταν η βουλευτής της Αριστεράς Ούλα Γέλπκε, η οποία δήλωσε ότι «πρέπει επιτέλους να αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια για την ανοιχτή και συγκαλυμμένη συνεργασία των ναζιστών τρομοκρατών με τις μυστικές υπηρεσίες».

Ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών Χανς - Πέτερ Φρίντριχ ανήκει στο ακροδεξιό κόμμα της Χριστιανοκοινωνικής Ενωσης (CSU), το οποίο κυβερνά αδιαλείπτως τη Βαυαρία από την πτώση του ναζισμού μέχρι σήμερα. Μιλάμε για ένα κόμμα τόσο ακροδεξιό ώστε έχει μείνει ιστορική η ρήση τού επί δεκαετίες ηγέτη της CSU Γιόχαν Στράους: «Δεξιότερα από μας πρέπει να υπάρχει μόνο ο τοίχος!». Ο Φρίντριχ λοιπόν δεν πάσχει από δημοκρατικές ευαισθησίες. Οχι μόνο υπερασπίστηκε την παρακολούθηση των βουλευτών της Αριστεράς, η οποία φυσικά γίνεται κατ' εντολήν του, αλλά παρακίνησε και άλλους ομοϊδεάτες του στον κυβερνητικό συνασπισμό της Μέρκελ να ταχθούν δημόσια υπέρ των παρακολουθήσεων.

«Η Αριστερά πρέπει να παρακολουθείτε πολύ περισσότερο ακόμη!» δήλωσε ο γενικός γραμματέας της CSU Αλεξάντερ Ντομπρίντ. Ο συνάδελφός του στην CDU, το κόμμα της καγκελαρίου Μέρκελ, Χέρμαν Γκρέχε, έγραψε άρθρο στην εφημερίδα «Χάμπουργκερ Αμπεντμπλατ» με ακόμη σκληρότερες θέσεις. Χαρακτήρισε το κόμμα της Αριστεράς «κίνδυνο για τη δημοκρατία μας» και ισχυρίστηκε ότι «η CDU είναι καθαρό ότι τάσσεται υπέρ της περαιτέρω παρακολούθησης της Αριστεράς και των πολιτικών στελεχών της από την Υπηρεσία Προστασίας του Συντάγματος».

Η αλήθεια είναι ότι υπήρξαν στελέχη όχι μόνο των άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης, αλλά και των κομμάτων του κυβερνητικού συνασπισμού -με εξαίρεση φυσικά τη CSU της Βαυαρίας- που καταδίκασαν τις παρακολουθήσεις των βουλευτών της Αριστεράς.

«Θα ήταν ανυπόφορο αν πραγματικά είναι αλήθεια ότι παρακολουθούνται μέλη της Βουλής επί πολλά χρόνια, μέχρι και η αντιπρόεδρος του κοινοβουλίου» δήλωσε στην εφημερίδα «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ» η υπουργός Δικαιοσύνης Ζαμπίνε Λόιτχοϊσερ - Σνάρενμπεργκερ, του κόμματος των Ελευθέρων Δημοκρατών.

Ακόμη και ο προερχόμενος από το κόμμα της Μέρκελ (CDU) πρόεδρος της Νομικής Επιτροπής της Βουλής Ζίγκφριντ Κάουντερ συμπαρατάχθηκε με την αντιπολίτευση: «Δεν είναι εν τάξει ο δρόμος διά του οποίου παρακολουθείται η Αριστερά. Εντέλει το κοινοβούλιο ελέγχει το σύνταγμα και όχι η Υπηρεσία Προστασίας Συντάγματος το κοινοβούλιο!» υπογράμμισε.

«Θεωρώ παραλογισμό την παρακολούθηση βουλευτών» διακήρυξε ο αντιπρόεδρος της ομοσπονδιακής Βουλής Βόλφγκανγκ Τίρσε, ο οποίος προέρχεται από τους σοσιαλδημοκράτες.

ΦΑΚΕΛΟΙ
Ογκώδεις τόμοι με χιλιάδες σελίδες

Τερατώδεις διαστάσεις έχουν οι φάκελοι των βουλευτών της Αριστεράς, τους οποίους η Υπηρεσία Προστασίας Συντάγματος παρακολουθεί από το... 1995, όπως αποκάλυψε ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών Φρίντριχ. Οταν μετά από δίκες κατορθώνουν να αποσπάσουν αποφάσεις των δικαστηρίων που τους επιτρέπουν να δουν τους φακέλους τους, μένουν και οι ίδιοι άναυδοι με αυτό που αντικρίζουν. Ο φάκελος π.χ. του αριστερού βουλευτή Βόλφγκανγκ Γκέρκε περιείχε... 5.000 σελίδες!

Η Πέτρα Πάου είχε φάκελο περιεχόμενο σε... τρία χοντρά ντοσιέ με χιλιάδες σελίδες, τις οποίες δεν μέτρησε. «Ριγμένος» ο Γκρέγκορ Γκίζι έχει φάκελο με μόνο 1.000 σελίδες! Και που βλέπουν όμως τους φακέλους συμπέρασμα δεν βγάζουν κανένα γιατί τα δύο τρίτα κάθε κειμένου είναι... μουντζουρωμένα για λόγους ασφαλείας των χαφιέδων!

By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Η φτώχεια πλήττει πλέον τη μεσαία τάξη της Ευρώπης, διαπιστώνει η ισπανική εφημερίδα El Pais σε δισέλιδο αφιέρωμά της, στο πλαίσιο του οποίου ένας Έλληνας, ένας Ισπανός και μια οικογένεια από τον Ισημερινό διηγούνται τη δική τους πικρή ιστορία.

Το ρεπορτάζ της El Pais ξεκινά από τον 75χρονο Δημήτρη Παυλόπουλο, που παίρνει σύνταξη 550 ευρώ τον μήνα και πρέπει να δαπανά σε φάρμακα 150 ευρώ. Το διαρκές δίλημμά του είναι πλέον αν θα πάρει γάλα ή φάρμακα, καθώς και τα δύο δεν μπορεί να τα αντέξει το πορτοφόλι του.

Ο Μανουέλ Χ. είναι ένας μακροχρόνιος άνεργος που δεν δικαιούται πλέον επίδομα ανεργίας. Ζει σε ένα νοικιασμένο σπίτι, πηγαίνει στα συσσίτια και παίρνει ρούχα από μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση.

Ο Ρομπέρτο και η Μαριλίσα Μαδέρα κατάγονται από τον Ισημερινό και πριν από λίγο καιρό έχασαν το διαμέρισμα που είχαν αγοράσει στη Μαδρίτη. Με τέσσερα παιδιά και ένα χρέος 100.000 ευρώ, αδυνατούν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Όλοι αυτοί είναι άνθρωποι που πρέπει να διαλέξουν αν θα φάνε ή θα πληρώσουν το δάνειό τους.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2009 υπήρχαν στις 27 χώρες 115 εκατομμύρια άνθρωποι κάτω από το όριο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού (23,1% του πληθυσμού).

Άλλα 100 με 150 εκατομμύρια κινδυνεύουν επίσης, καθώς δύο μήνες ανεργίας και ένα δάνειο που δεν μπορεί να πληρωθεί μπορούν να βυθίσουν οποιονδήποτε στον όλεθρο.

Το 2007, πριν ξεσπάσει η χρηματοπιστωτική κρίση, κάτω από το όριο της φτώχειας βρίσκονταν 85 εκατομμύρια άνθρωποι (17% του πληθυσμού).

Στην κατάλογο περιλαμβάνονται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιρλανδία και η Ελλάδα, αλλά και η Γαλλία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Τα πράγματα δεν είναι καλύτερα στη Βρετανία, όπου η φτώχεια των παιδιών είναι τόσο μεγάλη, ώστε η χώρα κατατάσσεται 22η μεταξύ των 27, σύμφωνα με στοιχεία του Ιδρύματος John Rowntree.

Το Λονδίνο είναι η πόλη με το μεγαλύτερο ποσοστό ανηλίκων κάτω από το όριο της φτώχειας στη Βρετανία.

Η κοινωνική κληρονομιά του θατσερισμού, που οξύνθηκε με την κρίση, έχει πλήξει 13,4 εκατομμύρια ανθρώπους, το 22% του βρετανικού πληθυσμού.

"Σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία ή η Ιταλία, δεν έχει αυξηθεί τόσο η έκταση της φτώχειας όσο η δριμύτητά της, και η συγκέντρωσή της σε συγκεκριμένες ομάδες", επισημαίνει ο κοινωνιολόγος Πολ Μαρί-Κλόσε.

"Από την κρίση έχουν πληγεί ιδιαίτερα οι νέοι. Στην Ισλανδία το φαινόμενο είναι δραματικό"
, προσθέτει.

Τα στατιστικά στοιχεία της φτώχειας διαφέρουν πολύ από χώρα σε χώρα.

Στη Βουλγαρία (46,2%) και στη Ρουμανία (43,1%) τα ποσοστά της φτώχειας είναι διπλάσια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Στο άλλο άκρο βρίσκονται η Τσεχία (14%), η Ολλανδία (15,1%) και η Σουηδία (15,9%).

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι στις τρεις κατηγορίες που είναι πιο ευάλωτες στη φτώχεια -τα παιδιά και τους ηλικιωμένους, τις γυναίκες και τους μετανάστες, δηλαδή την ηλικία, το φύλο και την εθνότητα- έχει προστεθεί μια ομάδα πολιτών που δεν μπορεί να περιληφθεί σε κάποια κατηγορία.

"Πρόκειται για ανθρώπους με επισφαλή εργασία, που δυσκολεύονται πολύ να βγάλουν τον μήνα και που επιπλέον δεν έχουν καμιά βοήθεια", τονίζει ο Ζοάν Σουμπιράτς, από το Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης.

"Είναι άτομα 30 ως 45 ετών, με ή χωρίς οικογένεια, που δεν λαμβάνουν καμιά κρατική βοήθεια καθώς έχουν κάποιο εισόδημα και είναι υποχρεωμένοι να επιστρέψουν στο πατρικό τους σπίτι αν θέλουν να συνεχίσουν να πληρώνουν το δάνειό τους".

Ύστερα από 15 χρόνια παχέων αγελάδων και δημιουργίας πλούτου, η κρίση πλήττει ένα μέρος του πληθυσμού που μέχρι το 2007 είχε τις βασικές του ανάγκες καλυμμένες.

Το 2010 ήταν το ευρωπαϊκό Έτος κατά της Φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού.

Η Στρατηγική της Λισαβώνας κατέληγε με τη φράση ότι πρέπει να δοθεί ένα τελειωτικό κτύπημα στη φτώχεια και εγκαινίαζε τη Στρατηγική 2020. Όμως η κρίση διέλυσε τις καλές προθέσεις. Και ο βασικός στόχος της Στρατηγικής 2020, να περιοριστεί αυτή τη δεκαετία ο αριθμός των φτωχών σε 20 εκατομμύρια, ισοδυναμεί πλέον με ουτοπία.


By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
Του Σταύρου Χριστακόπουλου


Ώστε, λοιπόν, δεν θα έχουμε... επίτροπο, αλλά αυξημένη επιτήρηση. Σε αυτό συγκλίνουν η Μέρκελ και ο Γιούνκερ. Διότι η Ελλάδα είναι ασυνεπής, κατά την Άνγκελα, αλλά και διότι, κατά τον «φιλέλληνα» πρόεδρο του Eurogroup, «οι Έλληνες φίλοι μας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τελούν υπό ενισχυμένη παρακολούθηση» και «όλοι γνωρίζουν επίσης ότι απαιτούνται πιο ισχυρές πιέσεις των υπολοίπων προς την Ελλάδα, προκειμένου η χώρα να επιστρέψει στο δρόμο του τρέχοντος πρώτου προγράμματος βοήθειας».

Εξ άλλου, για όποιον παρακολούθησε τη δήλωση του Γιούνκερ το βράδυ της Δευτέρας, ο άνθρωπος δεν αντέδρασε ακριβώς στο ενδεχόμενο τοποθέτησης επιτρόπου στην Ελλάδα, αλλά είπε ότι αυτό θα ήταν λάθος αν γινόταν... μόνο για την Ελλάδα. Αφήστε που «η γερμανική επιθυμία να τεθεί η Ελλάδα υπό αυστηρότερη παρακολούθηση είναι μια πρόταση που κινείται στα όρια της κοινής λογικής».

Για να τελειώνουμε λοιπόν με αυτή την ιστορία, εμείς θα επιμένουμε σε αυτό που γράφαμε χθες, χωρίς να θεωρούμε ότι ρισκάρουμε ούτε στο ελάχιστο:

«Όσο για τον επίτροπο, μην ανησυχείτε. Και αυτός θα μας προκύψει όταν ολοκληρωθούν PSI και νέα δανειακή σύμβαση. Όταν το – υπέρογκο και μη διαχειρίσιμο χρέος – θα είναι ολόκληρο ενυπόθηκο, όταν οι όροι δουλοπαροικίας θα έχουν επιβληθεί, όταν η Ελλάδα δεν θα έχει πλέον καμιά νομική, πολιτική και νομισματική άμυνα, όταν οι πολιτικοί αρχηγοί θα έχουν ξαπλώσει την τζίφρα τους στις δεσμεύσεις. Τότε θα σκάσει μύτη από τη γωνία και ο επίτροπος».

Εν τω μεταξύ η αναδιάρθρωση του χρέους πάει κατ' ευχήν: Όπως δήλωσε χθες και ο υπουργός μας επί των Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος – υπό τη σκιά της συμφωνίας με τον Λοβέρδο, με τη σύμφωνη γνώμη της Διαμαντοπούλου και τη σιωπηρή αποδοχή των ανθρώπων του Παπανδρέου, για την ανάδειξή του σε επόμενο αρχηγό του ΠΑΣΟΚ – η επιτυχία του PSI προϋποθέτει τη συμμετοχή των ελληνικών ασφαλιστικών ταμείων.

Δεδομένου ότι το ύψος του «κουρέματος» των... ιδιωτών θα φτάσει – σύμφωνα με τις διαρροές – έως και το 70%, θα κάνουν φτερά οι καταθέσεις των ασφαλιστικών ταμείων, τα οποία υποχρεωτικά κάποιοι «επένδυσαν» σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου ακόμη και εν μέσω κρίσης, την ώρα που οι διεθνείς παίκτες «ξεφόρτωναν» (πολύ ενδιαφέρον θέμα για εξεταστική επιτροπή και ειδικό δικαστήριο...).

Και δεν θα κάνουν φτερά μόνο οι καταθέσεις τους, αλλά και η περιουσία τους, η οποία θα ρευστοποιηθεί σε άγνωστο βαθμό, καθώς το αντιστάθμισμα που θα τους δοθεί μετά το «κούρεμα» δεν θα επαρκεί για να καλύψει τις ζημίες τους.

Επί πενήντα χρόνια το κράτος καταχράται τα λεφτά των ασφαλισμένων για αλλότριους σκοπούς. Τώρα ανέλαβε να τα εξαφανίσει μια και καλή.

Γιατί; Επειδή η Μέρκελ, ο Παπαδήμος, ο Βενιζέλος και η υπόλοιπη κομπανία αρνούνται το ενδεχόμενο να υποστεί ζημίες ο δημόσιος τομέας της ευρωζώνης, δηλαδή τα κράτη, οι κεντρικές τράπεζες και η ΕΚΤ, οι οποίοι έχουν εξαιρεθεί από το PSI.

Προκειμένου λοιπόν να επιβαρυνθούν μόνο οι κακοί (και κερδοσκόποι) ιδιώτες και να σωθούν οι λαοί, το PSI θα «κουρέψει» γουλί τα... κερδοσκοπικά ασφαλιστικά ταμεία και τους ασφαλισμένους τους. Επιπλέον θα «κουρέψει» γουλί όλους τους Έλληνες, οι οποίοι, για να καλύψουν το «χρηματοδοτικό κενό», αλλά και τον εκτροχιασμό χρέους και ελλειμμάτων, θα υποστούν ακόμη σκληρότερα δημοσιονομικά μέτρα – εις το διηνεκές.


Άντε και υπάλληλος...

Άλλωστε, όπως λέει και ο λαοφίλητος και λαοπρόβλητος πρωθυπουργός μας, όσοι ακόμη έχουν δουλειά πρέπει να δέχονται τις περικοπές προς όφελος των ανέργων. Κατά την ίδια, προφανώς, λογική όσοι ακόμη έχουν δουλειά (και πληρώνονται γι’ αυτήν) καταβάλλουν ένα μισθό τον χρόνο ως έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης προς τους ανέργους, η οποία παραδόξως πάει κατευθείαν στις βαθιές τσέπες των τοκογλύφων και όχι στην... «ανάπτυξη» για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.

Αν πήγαινε στην ανάπτυξη, υποθέτουμε, δεν θα είχε ανέβει η ανεργία στο 19,2% τον Οκτώβριο (σύμφωνα με την Eurostat, διότι, σύμφωνα με την κατηγορούμενη για στατιστικές αλλοιώσεις ΕΛΣΤΑΤ, τον ίδιο μήνα η ανεργία ήταν μια μονάδα χαμηλότερη).

Αν πήγαινε στην ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, μάλλον η Ελλάδα δεν θα εμφάνιζε αύξηση της ανεργίας κατά 5,3%, σύμφωνα πάντα με την Eurostat.

Αν πήγαινε στην ανάπτυξη, ούτε η Ελλάδα θα ήταν δεύτερη σε ανεργία κάτω μόνο από την Ισπανία σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε οι νέοι κάτω των 25 ετών θα ήταν άνεργοι σε ποσοστό 47,2% ούτε οι γυναίκες κατά 22,1%.

Με τον ίδιο τρόπο που τα συνεχή χαράτσια υπέρ της θεσμικής τοκογλυφίας βαπτίζονται αλληλεγγύη προς τους ανέργους, η θυσία της περιουσίας των ταμείων για να μην θιγούν οι «θεσμικοί» δανειστές θεωρείται μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους – το οποίο όμως θα αυξηθεί με το νέο δάνειο μετά το PSI. Θεωρείται επίσης και σωτηρία από τη χρεοκοπία, η οποία θα μας στερούσε τους μισθούς και τις συντάξεις.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο η σωτηρία των μισθών απαιτεί την πλήρη κατάργηση κάθε είδους συμβάσεων, ώστε με τη λήξη τους να μειώνονται όπως και όσο θέλουν οι «εργοδότες». «Σκεφτείτε τους ανέργους», όπως θα έλεγαν ο Παπαδήμος και ο Βενιζέλος. Κάπως έτσι, λοιπόν,

● με σκληρά τιμωρημένους τους αυθάδεις κερδοσκόπους που κρύβονται κάτω από τα κωδικά ονόματα «ασφαλισμένοι» και «συνταξιούχοι», οι οποίοι αγόραζαν μαζικά ελληνικά ομόλογα στην ονομαστική τους αξία όταν όλοι οι άλλοι τα έπαιρναν κοψοχρονιά – απαιτώντας μάλιστα ακόμη και να τα πληρωθούν στη λήξη τους (!),

● με διαλυμένους τους καταχραστές και τα παράσιτα που κρύβονται πίσω από τον κωδικό «εργαζόμενοι», οι οποίοι απαιτούν να τρώνε άπληστα την πίτα την οποία οι ίδιοι, κρατώντας τις δουλειές τους πραξικοπηματικά, στερούν από τους ανέργους,

● με ισοπεδωμένους τους διεφθαρμένους και τεμπέληδες Έλληνες που έμαθαν να ζουν με δανεικά,

το πολιτικό σύστημα και η χώρα θα μπορούν επιτέλους να περάσουν σε μια νέα εποχή – με νέο δάνειο και επίτροπο της Γερμανίας υπεράνω της κυβέρνησης.

Τότε ο Βενιζέλος, ύστερα από τη σύμπραξη με τον μακελάρη της δημόσιας Υγείας και Ασφάλισης και την «Άννα των συσσιτίων» και των σχολείων χωρίς βιβλία, θα μπορεί επιτέλους να πανηγυρίσει επειδή έσωσε τη χώρα από τη χρεοκοπία. Και αμέσως μετά να αναλάβει την τύχη των Ελλήνων σοσιαληστών και να κηρύξει αντάρτικο κατά της τρόικας και της ξένης κατοχής.

Με την ελπίδα να γίνει κάποτε και αυτός λαοφίλητος και λαοπρόβλητος πρωθυπουργός της τρόικας, όπως ο Παπαδήμος, διαχειριστής της διαρκούς ελληνικής χρεοκοπίας και υπάλληλος των Γερμανών και άλλων επιτηρητών. Διότι η Ελλάδα, εκτός από χρεοκοπημένη, είναι η χώρα του (απόλυτου) παραλόγου..
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments

Οι Έλληνες έχουν δυο επιλογές: Πρώτον, μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη για το χρέος τους, και για τους όρους που συμφωνήθηκαν, και να ενδώσουν σε περιορισμούς στον προϋπολογισμό και στη φορολογική τους πολιτική, που θα επιβληθούν από κάποιον επίτροπο, ή από κάποιο άλλο λιγότερο επίσημο θεσμό.

Δεύτερον, μπορούν να κηρύξουν στάση πληρωμών σε όλα τους τα χρέη. Όπως γνωρίζουμε από την επιχειρηματική συμπεριφορά, η πτώχευση θεωρείται πλέον μια αξιοπρεπής στρατηγική επιλογή.

Μια χρεοκοπία μπορεί να αποκλείσει την Ελλάδα από τις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές. Ακόμη όμως και αν δεν χρεοκοπήσουν, οι Έλληνες θα βρεθούν υπό στενούς περιορισμούς, που μάλιστα θα ωφελούν κυρίως τους πιστωτές τους.

Επιπλέον, όπως έχουν ανακαλύψει πολλές επιχειρήσεις, ο δανεισμός γίνεται πολύ πιο ελκυστικός μετά από μια χρεοκοπία, αφού ανοίγει τον δρόμο για ένα φρέσκο χρέος. Δεν είναι σίγουρο για το αν θα βρεθούν κάποιοι να δανείσουν τους Έλληνες μετά από μια χρεοκοπία τους. Πάντως, η Ελλάδα χρεοκόπησε ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν, και πάντα κατάφερνε να βρει πρόσβαση στον διεθνή δανεισμό.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα μιας ελληνικής χρεοκοπίας θα ήταν και το ότι θα σταματούσε η εσωτερική πολιτική κρίση της χώρας, που κινδυνεύει να εκραγεί αν παραχωρηθεί εθνική κυριαρχία.

Μεγάλο μέρος της εσωτερικής κρίσης οφείλεται στην αντιπάθεια του λαού για την λιτότητα. Ένα άλλο μέρος οφείλεται στο ότι κανένας σχεδόν Έλληνας δεν θέλει να παραχωρηθεί εθνική κυριαρχία.

Στην μακραίωνη ιστορία τους, οι Έλληνες έχασαν την εθνική τους κυριαρχία από εισβολείς όπως οι Ρωμαίοι, οι Οθωμανοί, και πιο πρόσφατα οι Ναζί. Η απάνθρωπη κατοχή των Γερμανών, είναι ακόμη ζωντανή στη μνήμη τους. Έτσι, ο εθνικός αυτοπροσδιορισμός δεν είναι για τους Έλληνες μια αφηρημένη έννοια. Η απώλειά του, σε συνδυασμό με την λιτότητα που τους επέβαλλαν οι ξένες δυνάμεις, μπορούν να δημιουργήσουν μια εσωτερική κρίση, κατά την οποία το κράτος μπορεί να θεωρηθεί ως ο οικονομικός και πολιτικός αντίπαλος του εθνικού συμφέροντος, μαζί με τον επίτροπο ή οποιονδήποτε άλλο μηχανισμό ελέγχου. Οι πολιτικές συνέπειες κάτι τέτοιου, θα ήταν εκρηκτικές.

Δεν έχει ξεκαθαριστεί το αν οι Έλληνες θα αποφασίσουν να χρεοκοπήσουν. Το τίμημα μιας χρεοκοπίας, η ανάγκη δηλαδή της χρήσης του εθνικού τους νομίσματος, θα αύξανε την εθνική τους αυτοκυριαρχία.

Αν οι Έλληνες συνεχίσουν με το ευρώ, θα πονέσουν, ενώ αν φύγουν από αυτό, πάλι θα πονέσουν. Η εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας, μαζί με τον πόνο, θα ήταν κάτι το σαρωτικό. Για αυτό, μια χρεοκοπία, όσο οδυνηρή και αν είναι, μπορεί να είναι λιγότερο οδυνηρή από την παραμονή στο ευρώ.

Από την δική τους πλευρά, οι Γερμανοί βρίσκονται σε δίλημμα. Από τη μια, η Γερμανία είναι η μόνη χώρα που μπορεί να αντέξει μια γενική λιτότητα στις ασθενείς οικονομικά χώρες, μαζί με την μείωση της ζήτησης που προκύπτει.

Από την άλλη, οι Γερμανοί δεν μπορούν να ανεχτούν μια ελληνικού τύπου αδιαφορία απέναντι στην δημοσιονομική υπευθυνότητα.

Η Γερμανία θα πρέπει να βρει μια δομημένη λύση, η οποία θα μπορεί ως έναν βαθμό να διατηρήσει την ζήτηση σε κράτη όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Πάνω απ όλα, οι Γερμανοί θα πρέπει να διατηρήσουν την ΕΕ, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν μια ευρωπαϊκή ζώνη ελεύθερου εμπορίου. Έτσι, υπάρχει σήμερα μια εγγενής ένταση μεταξύ της διατήρησης του συστήματος, και της επιβολής σκληρής πειθαρχίας.

Το Βερολίνο αποφάσισε να τιμωρήσει την Ελλάδα για παραδειγματισμό. Οι Γερμανοί ψηφοφόροι, εν πολλοίς έχουν πιστέψει την άποψη του Βερολίνου, όσον αφορά στην διπροσωπία των Ελλήνων, και στην αθωότητα των Γερμανών. Η Γερμανίδα καγκελάριος είχε ανάγκη να στήσει αυτό το πλαίσιο, και τελικά πέτυχε.

Το αν οι πολίτες της Γερμανίας έχουν αντιληφτεί την πολυπλοκότητα, και τις γενικότερες συνέπειες μιας λιτότητας για την Γερμανία, δεν είναι ξεκάθαρο. Η Μέρκελ θα πρέπει τώρα να ικανοποιήσει τους ψηφοφόρους της που αρχίζουν να αμφισβητούν τις οικονομικές διασώσεις, και να θεωρούν τους Έλληνες ως ανεύθυνους.

Η γερμανική πρόταση για παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας έχει ανεβάσει κατά πολύ τον πήχη όσον αφορά στην κρίση χρέους. Ακόμη και αν το Βερολίνο κάνει πίσω, οι Έλληνες είδαν ότι διακυβεύεται η δημοκρατία τους.

Μπορεί η Ελλάδα να δανείστηκε υπέρμετρα και ανεύθυνα, αν όμως το τίμημα για αυτό είναι η παραχώρηση της εθνικής της κυριαρχίας, τότε αυτό το τίμημα δεν θα απειλήσει μόνο τις ελληνικές εθνικές αρχές, αλλά θα φέρει και μια νέα κρίση στην Ευρώπη.

Μια κρίση που θα είναι πολιτική, όπως είναι στην ουσία της και η παρούσα κρίση. Στην νέα κρίση, τα ζητήματα χρέους θα μετατραπούν σε απειλές εναντίον της εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας. Αν δηλαδή χρωστάς πολλά, και οι δανειστές σου δεν σε εμπιστεύονται, τότε χάνεις το δικαίωμα σου στον εθνικό αυτοπροσδιορισμό, καθώς και σε όλα τα υπόλοιπα σημαντικά ζητήματα.

Και με δεδομένο ότι η Γερμανία αποτελεί τον μεγαλύτερο ιστορικό εφιάλτη για μεγάλο μέρος της Ευρώπης, συν το γεγονός ότι η Γερμανία είναι αυτή που υποστηρίζει το εν λόγω δόγμα, τότε είναι φανερό ότι το αποτέλεσμα θα ήταν ιδιαίτερα εκρηκτικό. Και μάλιστα θα ήταν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που χρειάζεται η ίδια η Γερμανία.

Η Γερμανία χρειάζεται μια ζώνη ελεύθερου εμπορίου στην Ευρώπη. Παράλληλα, χρειάζεται μια ζωντανή ζήτηση των προϊόντων της. Θέλει όμως και συνετό δανεισμό. Τέλος, οπωσδήποτε χρειάζεται να μην επιστρέψει η ήπειρος στα αντί-γερμανικά συναισθήματα παρελθόντων χρόνων.

Αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται η Γερμανία, και μάλιστα όλα μαζί. Η Ελλάδα είναι το κύριο ζήτημα. Αλλά όσο περνάει ο καιρός, η Γερμανία γίνεται το μεγάλο ερωτηματικό. Πόσο είναι έτοιμη να προχωρήσει, και πόσο αντιλαμβάνεται τα εθνικά της συμφέροντα;

Όλο και πιο πολύ, η κρίση αυτή που ταλανίζει την Ευρώπη παύει να είναι ελληνική ή ιταλική. Πρόκειται πλέον για μια κρίση που αφορά στον μελλοντικό ρόλο της Γερμανίας στην Ευρώπη.

Οι Γερμανοί έχουν ένα καλό φύλλο στα χέρια τους, και μάλλον αυτό είναι και το πρόβλημά τους. Έχουν πολλές επιλογές, και πρέπει να πάρουν σκληρές αποφάσεις. Κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο στην σημερινή μεταπολεμική Ευρώπη.

Του George Friedman, Stratfor.com.

http://www.realclearworld.com/articles/2012/01/31/germanys_role_in_the_european_debt_crisis_99869-full.html

Απόδοση: S.A.



By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments

Με τη Βρετανία και την Τσεχία εκτός, οι 25 χώρες μέλη υιοθέτησαν πέντε αποφάσεις που αλλάζουν την αρχιτεκτονική της Ευρώπης. Τι θα αλλάξει; Ποιά είναι τα επόμενα βήματα και τα προβλήματα που έχουν μπροστά τους οι Ευρωπαίοι ηγέτες; Πόσο επηρρεάζει το χρέος την πορεία της Ένωσης;

  • Το νέο δημοσιονομικό Σύμφωνο: Η νέα συμφωνία που αναμένεται να ενσωματωθεί άμεσα στο εθνικό δίκαιο των κρατών μελών προβλέπει πως τα ελλείμματα πρέπει να διαμορφώνονται κατά μέσο όρο στο 0,5% του ΑΕΠ κατά τη διάρκεια ενός οικονομικού κύκλου με περιόδους ύφεσης και ανάπτυξης και τα χρέη πρέπει να μειωθούν προς το 60% του ΑΕΠ. Η συμφωνία πρέπει να υπογραφεί επίσημα στη Σύνοδο Κορυφής της 1ης Μαρτίου.
  • Διευρυμένος ο ρόλος του Δικαστηρίου: Σύμφωνα με την νέα συμφωνία ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ενισχύεται ώστε να μπορεί να επιβάλλει ποινές σε χώρες της ευρωζώνης με υπερβολικά ελλείμματα. Τα πρόστιμα θα φτάνουν το 0,1% του ΑΕΠ.
  • Τουλάχιστον 20 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση της ανεργίας: Στη Σύνοδο Κορυφής αποφασίστηκε ότι 20 δισ. ευρώ αδιάθετων κεφαλαίων από προϋπολογισμό της ΕΕ για τα έτη 2007-2013 θα διοχετευτούν για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα στους νέους. Το ποσό με απόφαση της Κομισιόν μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 80 δισ. ευρώ με στόχο να βοηθηθούν ιδιαίτερα χώρες που πλήττονται από την κρίση όπως είναι η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Λετονία, η Λιθουανία, η Πορτογαλία και η Σλοβακία. Βάρος θα δοθεί επίσης στο άνοιγμα επαγγελμάτων και υπηρεσιών και στη ρύθμιση της αγοράς. Κάθε κυβέρνηση θα παρουσιάσει εθνικό σχέδιο για την απασχόληση και η Κομισιόν θα δώσει κατευθύνεις για τις πολιτικές που θα εφαρμοστούν.
  • Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM): Ο νέος μηχανισμός θα είναι εφοδιασμένος με κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων ευρώ και θα τεθεί σε λειτουργία από τον Ιούλιο, έναν χρόνο νωρίτερα από ό,τι είχε υπολογιστεί αρχικά. Ωστόσο η επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ και άλλοι ηγέτες της Ευρώπης και στελέχη της Κομισιόν θέλουν να ενισχυθεί επιπλέον η δύναμη πυρός του Ταμείου, είτε ανεξάρτητα είτε με συγχώνευσή του με το υπάρχον προσωρινό ταμείο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας. Στη δεύτερη περίπτωση, τα υπό διαχείριση κεφάλαια θα διαμορφωθούν σε 750 δισ. ευρώ.
  • Σύνοδοι Κορυφής: Θα πραγματοποιούνται τουλάχιστον δύο ετησίως για τον συντονισμό των πολιτικών (παρότι ήδη γίνονται πολύ περισσότερες λόγω της κρίσης χρέους).

Tι ακολουθεί

Τι περιλαμβάνει από εδώ και στο εξής η ατζέντα; Στα μέσα του Φεβρουαρίου αναμένεται συνάντηση της Άνγκελα Μέρκελ με τον Νικολά Σαρκοζί και τον Μάριο Μόντι σχετικά με το ελληνικό ζήτημα ενώ την 1η Μαρτίου η Σύνοδος Κορυφής θα αποφασίσει την αντικατάσταση του EFSF και του ΕFSM από τον Μόνιμο Μηχανισμό (ESM).

Τα προβλήματα

Δεν είναι μόνο η Βρετανία και η Τσεχία που δημιουργούν «πονοκεφάλους» στους Ευρωπαίους. Εκτός από την Τσεχία που επικαλέστηκε «λόγους συνταγματικής τάξης» και εξετάζεται η προσφυγή σε δημοψήφισμα, και η Σουηδία παρότι δέχθηκε το νέο Σύμφωνο, δεν υπογράφει τη διακήρυξη για την ανάπτυξη και την απασχόληση αναμένοντας τοποθέτηση από το σουηδικό Κοινοβούλιο

Από την άλλη η Πολωνία ζητάει να υπάρξει μια φόρμουλα ώστε να αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής στις Συνόδους Κορυφής των 17 οι χώρες που δεν ανήκουν στην ευρωζώνη αλλά προτίθενται να υιοθετήσουν το κοινό νόμισμα. Τη θέση αυτή ενστερνίστηκαν τόσο η Ουγγαρία όσο και η Σλοβακία παρά το γεγονός ότι η τελευταία συμμετέχει ήδη στο ευρώ.

Πόσο είναι το ευρωπαϊκό χρέος

To παρακάτω γράφημα παρουσιάζει το χρέος της Ευρωζώνης και πως αυτό επιμερίζεται ανά τα κράτη μέλη. Η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχής με 26%, 23% και 21% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Ισπανία με 9% και αμέσως μετά η χώρα μας με το -εντυπωσιακό δεδομένου του μεγέθους της- 4%. Αμέσως μετά βρίσκεται η Αυστρία με 3% και η Πορτογαλία με την Ιρλανδία με 2%. Τα ποσοστά των μικρότερων χωρών προβληματίζουν τις Βρυξέλλες καθώς όλα τα υπόλοιπα κράτη της Ένωσης έχουν μερίδιο 6% επι του συνολικού χρέους..


By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Επιδείνωση της ήδη τραγικής κατάστασης που επικρατεί στον εργασιακό χώρο προβλέπει ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης καθώς μιλώντας στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής ανέφερε ότι το εκρηκτικό μίγμα ανεργίας – ύφεσης θα προκαλέσει περαιτέρω μείωση μισθών κατά 7,6% σε σχέση με το 2011.

Κι όμως, παρόλο που όλα τα στοιχεία συγκλίνουν στο ότι οι Έλληνες θα γίνουν έτσι κι αλλιώς πιο φτωχοί στη διάρκεια της χρονιάς, το ΔΝΤ βρίσκεται σε …άλλο κόσμο ζητώντας, νέα φοροκαταιγίδα από την κυβέρνηση με διπλασιασμό του ΦΠΑ σε πολλά είδη και υπηρεσίες, μπαράζ αυξήσεων στις αντικειμενικές αξίες, αύξηση φορολογίας στα μερίσματα, ακόμα και …Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο κρασί που πίνουν οι Έλληνες για να …ξεχάσουν!

Σε σχέση με τους μισθούς, λοιπόν, ο κ. Κουτρουμάνης επεσήμανε ότι το μισθολογικό κόστος έχει υποχωρήσει κατά 9,2 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2009(!) γεγονός που έχει ως συνέπεια απώλεια εσόδων για το ΙΚΑ κατά 4,2 δις ευρώ.

Είναι ενδεικτικό ότι λόγω της ραγδαίας ανεργίας οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ στο τέλος του 2012 θα είναι κατά 471.000 λιγότεροι σε σχέση με το 2008. Επιπροσθέτως, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό την επόμενη τριετία αναμένεται αύξηση του αριθμού των συνταξιούχων, η οποία σε συνδυασμό με το ότι το συνολικό κονδύλι για συντάξεις θα παραμείνει (;) σταθερό οδηγεί αναγκαστικά σε μείωση συντάξεων.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κουτρουμάνης:

  • Στο τέλος του 2012 οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ θα είναι λιγότεροι κατά 471.000 σε σχέση με το 2008 λόγω ανεργίας (2.711.000 το 2008 ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις το 2012 θα είναι 2.240.000)
  • Μισθολογικό κόστος : από 36 δις ευρώ το 2009 θα πέσει σε 26,2 δις ευρώ το 2012. Όπως επισήμανε ο κ. Κουτρουμάνης «έχουμε απώλεια σε επίπεδο μισθών 9,2 δις ευρω που σημαίνει ότι για το ΙΚΑ η διαφορά αυτή είναι 4,2 δις ευρώ ανα έτος».
  • Η μεταβολή του μισθού ανά άτομο, δηλαδή η μείωση αποδοχών ωρομισθίου και ημερομισθίου θα κλείσει στο τέλος του 2012 με μεταβολή της τάξης του 12,2% σε σχέση με το 2009 σύμφωνα τα στοιχεία του ΙΚΑ. Το 2012 σύμφωνα με τις προβλέψεις φαίνεται ότι θα έχουμε μείωση κατά 7% σε σχέση με ατομικές αποδοχές του 2011.
  • Η ύφεση έχει επηρεάσει τα έσοδα των ταμείων κατά 6,7 δις ευρώ ετησίως.
  • Υπάρχει αύξηση του αριθμού των συνταξιούχων που οφείλεται στο μεγαλύτερο αριθμό ασφαλισμένων που έχουμε στην πρώτη μεταπολεμική γενιά ενώ την επόμενη πενταετία θα αυξηθούν κατά 60 – 70 χιλιάδες οι νέοι συνταξιούχοι.
  • Για να αντιμετωπιστούν οι μειώσεις στις εισφορές, η αύξηση της ανεργίας και των συνταξιούχων το υπουργείο προχωρά σε περαιτέρω μειώσεις στις δαπάνες υγείας που θα φτάσουν το 2012 στα 3,6 δις σε σχέση με το 2009
  • Στις δαπάνες για κύρια σύνταξη ανέρχονται σε 250 εκατομμύρια ευρώ. Το συνολικό κονδύλι δεν θα μειωθεί θα μειωθούν όμως οι συντάξεις λόγω αύξησης των συνταξιούχων.
  • Ο έλεγχος συντάξεων που έχει γίνει και από την απογραφή έχει οδηγήσει σε διακοπή 37.500 κύριων συντάξεων και περίπου 26.000 επικουρικών συντάξεων. Το ετήσιο όφελος από τον έλεγχο συντάξεων και την απογραφή, είναι της τάξης των 450 εκατ. ευρώ. Στην εισαγγελία έχουν αποσταλεί 650 φάκελοι προκειμένου να υπάρξει καταλογισμός ευθυνών και επιστροφή των χρημάτων. Προτεραιότητα όμως ήαν να διακοπεί η σύνταξη και αυτό φαίνεται να αποδίδει.
  • Για το ΙΚΑ το 2011 οι αναπηρικές συντάξεις έχουν μειωθεί από 11,5% σε 10,5%
  • Η ρύθμιση των οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία που προβλέπει την
  • καταβολή μικρών δόσεων και την προεξόφληση τρεχουσών εισφορών φάνηκε
  • ως η πιο αποδοτική καθώς από τα 45 εκατ. ευρω έχουμε πάει στα 80 με 82 εκατ. ευρω το μήνα.
  • Η κατάσχεση εις χείρας τρίτων, που πλέον εφαρμόζεται και για οφειλές
  • κάτω του ενός εκ. ευρώ, αναμένεται να αυξήσει τα έσοδα προκειμένου να ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρω το μήνα.
  • Προωθείται μείωση των ασφαλιστικών εισφορών έως 10%, με τη μορφή ριμπέιτ ανα εξάμηνο, εφόσον όμως οι επιχειρήσεις πληρούν τις εξής τρεις προϋποθέσεις:
  1. Χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας, της οποίας η εφαρμογή μπορεί να ξεκινήσει μετά τις 20 Φεβρουαρίου, οπότε και ολοκληρώνεται η
  2. ηλεκτρονική διασύνδεση ΙΚΑ – ΣΕΠΕ – ΟΑΕΔ, βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία της κάρτας εργασίας
  3. Ταυτόχρονη καταβολή από τις επιχειρήσεις μισθών, φόρου μισθωτών υπηρεσιών και εισφορών αποκλειστικά μόνο μέσω του τραπεζικού
  4. συστήματος.
  5. Απόλυτη συνέπεια στην καταβολή εισφορών.

Η διευκόλυνση των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την κρίση είναι αναγκαία, αλλά δεν μπορεί να γίνει εις βάρος των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων. Στόχος η διεύρυνση της ασφαλιστικής βάσης σε μία περίοδο που μόλις για το 35% των ασφαλισμένων δεν καταβάλλονται εισφορές ενώ το 17% των επιχειρήσεων δεν καταβάλλουν εισφορές.

Τέλος, ο Υπουργός Εργασίας επεσήμανε την αναγκαιότητα αποσύνδεσης του προβληματικού τρίπτυχου σύνταξη – περίθαλψη – επικούρηση. Ο κλάδος υγείας χρωστάει στον κλάδο σύνταξης 11 δις ευρώ, φαινόμενο που
αναπτύχθηκε τα τελευταία δέκα χρόνια στην Ελλάδα, αν και πρωτόγνωρο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.


By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
-32,5 ΒΑΘΜΟΙ ΚΕΛΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΡΟΥΜΑΝΙΑ


Πάνω από 70 άνθρωποι έχουν χάσει την ζωή τους από το πολικό ψύχος που επικρατεί στην ανατολική και κεντρική Ευρώπη.
Χιονοπτώσεις στην Μπολόνια.
Χιονοπτώσεις στην Μπολόνια.


Το πιο βαρύ τίμημα πληρώνει η Ουκρανία όπου οι νεκροί των τελευταίων ημερών ανέρχονται πλέον στους 43 - κυρίως άστεγοι- ενώ θάνατοι από τις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες έχουν καταγραφεί στην Πολωνία, όπου τουλάχιστον 21 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, όπως επίσης στην Ρουμανία, την Σερβία και την Βουλγαρία.

Σύμφωνα με τις ουκρανικές αρχές, το τελευταίο τριήμερο, 24.000 άνθρωποι αναζήτησαν καταφύγιο στα 1590 κέντρα που έχουν δημιουργηθεί, ενώ στο Κίεβο τα σχολεία παρέμειναν σήμερα κλειστά.

Η βουτιά του υδράργυρου συνεχίζεται, με ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες να καταγράφονται σε πολλές πόλεις. Το ρεκόρ ανήκει στην Ιντοσούρα Μπουζαουλούι της Ρουμανίας, όπου όπου ο υδράργυρος βούτηξε στους -32,5 βαθμούς Κελσίου, ενώ στους –29 βαθμούς έπεσε για δεύτερη συνεχόμενη μέρα η θερμοκρασία στα βορειοανατολικά της Βουλγαρίας.

77 νεκροί από το πολικό ψύχος στην Ευρώπη

Το κύμα κακοκαιρίας- που έχει σιβηρική προέλευση- προβλέπεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες όχι μόνο στην ανατολική και κεντρική Ευρώπη, αλλά και σε χώρες όπως η Γερμανία όπου 2 γυναίκες φέρεται να έχασαν την ζωή τους από το δριμύ ψύχος, την Γαλλία και την Ιταλία που διανύει την πιο κρύα εβδομάδα των τελευταίων 27 ετών.

Στην κεντρική Ιταλία απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των μεγάλων φορτηγών, ενώ χιονοπτώσεις καταγράφονται ακόμη και στα νότια της χώρας.


Πηγη

By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
Η διοργανώτρια μετέθεσε το ματς για να μεταβούν νωρίτερα οι Ερυθρόλευκοι στη Μόσχα

Σούπερ Λίγκα: Παρασκευή (10/2) το ντέρμπι ΟΣΦΠ - ΑΕΚ
Την επόμενη Παρασκευή θα αναμετρηθούν Ολυμπιακός και ΑΕΚ στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης»


Η αναμέτρηση του Ολυμπιακού με τη Ρούμπιν Καζάν για την φάση των «32» του Γιουρόπα Λιγκ θα διεξαχθεί στις 14 Φεβρουαρίου όπως είναι γνωστό στο «Λουζνικί» της Μόσχας, καθώς στο Καζάν επικρατούν πολικές συνθήκες και είναι αδύνατο να γίνει ποδοσφαιρική αναμέτρηση. Προκειμένου να ταξιδέψει ο Ολυμπιακός στη ρωσική πρωτεύουσα χωρίς προβλήματα, αιτήθηκε να μετατεθεί κατά μία ημέρα το ντέρμπι με την ΑΕΚ, αίτημα που έγινε αποδεκτό από τη Σούπερ Λίγκα.

Πιο συγκεκριμένα η διοργανώτρια αρχή με ανακοίνωσή της γνωστοποίησε ότι η αναμέτρηση για την 21η αγωνιστική της Σούπερ Λίγκας Ολυμπιακός – ΑΕΚ θα γίνει στις 21.00 της Παρασκευής 10 Φεβρουαρίου, ενώ άλλαξαν και οι ημερομηνίες των αγώνων ΟΦΗ – ΠΑΟΚ, Αρης – Εργοτέλης και Παναθηναϊκός – Ξάνθη. Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Σε συνέχεια αιτήματος της ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ, για λόγους αναγκαστικής μετάβασης στη Μόσχα νωρίτερα για τον αγώνα του Europa League, λόγω καιρικών συνθηκών, ο αγώνας ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ-ΑΕΚ στο πλαίσιο της 21ης αγωνιστικής ημέρας του Πρωταθλήματος Super League ορίζεται την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 21:00.

Σε συνέχεια αιτήματος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, λόγω των ευρωπαϊκών υποχρεώσεων της ΠΑΕ ΠΑΟΚ στο Europa League, ο αγώνας ΟΦΗ-ΠΑΟΚ στο πλαίσιο της 21ης αγωνιστικής ημέρας του Πρωταθλήματος Super League, ορίζεται το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου και ώρα 19:30.

Επίσης, ο αγώνας ΠΑΟ-SKODA ΞΑΝΘΗ, στο πλαίσιο της 21ης αγωνιστικής ημέρας του Πρωταθλήματος Super League θα διεξαχθεί την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 19:30, και ο αγώνας ΑΡΗΣ-ΕΡΓΟΤΕΛΗΣ ορίζεται να διεξαχθεί την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 17:15».


Πηγη


By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
Το LOFAR θα αποτελείται από 20 χιλιάδες κεραίες!
Σούπερ τηλεσκόπιο θα αναζητήσει τα πρώτα άστρα
H συστοιχία του LOFAR στην Γερμανία. Το τηλεσκόπιο θα εξερευνήσει τα βάθη του Σύμπαντος


ερισσότερες από 20.000 κεραίες, διάσπαρτες σε όλη την Ευρώπη, θα συνδεθούν σύντομα μέσω Διαδικτύου για να σχηματίσουν το μεγαλύτερο «εικονικό» ραδιοτηλεσκόπιο που έχει δημιουργηθεί ως σήμερα. Ένας από τους πρώτους στόχους του θα είναι τα πρώτα άστρα που έλαμψαν στο Σύμπαν πριν από σχεδόν 14 δισεκατομμύρια χρόνια.

Η Συστοιχία Χαμηλών Συχνοτήτων, ή LOFAR, θα αποτελείται από συστοιχίες κεραιών σε 48 τοποθεσίες της Ολλανδίας και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης, διασυνδεδεμένες μέσω οπτικών ινών.

Με τη μεσολάβηση ενός υπερυπολογιστή που θα αναλύει όλα τα σήματα ταυτόχρονα, οι κεραίες σχηματίζουν ένα εικονικό ραδιοτηλεσκόπιο διαμέτρου 1.000 χιλιομέτρων. «Θα είναι ίσως το πιο περίπλοκο και ευέλικτο ραδιοτηλεσκόπιο που έχει δημιουργηθεί ποτέ» είπε στο Space.com ο Χάινο Φάλκε, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του LOFAR.

Το γιγάντιο όργανο «θα μπορεί να σαρώνει ολόκληρο τον ουρανό του Βορείου Ημισφαιρίου δύο φορές σε μόλις 45 μέρες» πρόσθεσε ο Γκέοργκ Χέαλντ του ASTRON, του Ολλανδικού Ινστιτούτου Ραδιοαστρονομίας.

Η συστοιχία θα αναλύει ραδιοκύματα χαμηλής συχνότητας, μιας σχετικά ανεξερεύνητης περιοχής του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος.

Εξαιρετικά ασθενή ραδιοκύματα που ανιχνεύονται σήμερα σε αυτές τις συχνότητες προέρχονται από τα ψυχρά σύννεφα υδρογόνου που γέμιζαν το Σύμπαν πριν εμφανιστούν τα πρώτα άστρα, περίπου 400 εκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη.

H ανάλυση των μεταβολών σε αυτά τα ραδιοκύματα αναμένεται να προσφέρουν νέα στοιχεία όχι μόνο για τα πρώτα άστρα αλλά για τους πρώτους γαλαξίες. «Ήταν μια καίρια φάση στην πρώιμη εξέλιξη του Σύμπαντος, η οποία εκτείνεται από τα 400 μέχρι τα 800 εκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη» σχολίασε ο Γκερ ντε Μπρούιν του ASTRON.

Οι υπεύθυνοι του LOFAR δέχονται τώρα αιτήσεις για τη χρήση του οργάνου από ερευνητικές ομάδες σε όλο τον κόσμο, με την έναρξη της πλήρους λειτουργίας του να προγραμματίζεται για τον Μάιο.

Σε επόμενη φάση, το εικονικό ραδιοτηλεσκόπιο θα συνδράμει τις προσπάθειες του ινστιτούτου SETI για την ανίχνευση σημάτων από εξωγήινους πολιτισμούς.


By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
Σε μια εύθραυστη, οριακή στιγμή της σύγχρονης πραγματικότητας, ντοκιμαντέρ σημαντικών δημιουργών αφυπνίζουν τη σκέψη, γίνονται η κινητήριος δύναμη που μετατρέπει την παθητική στάση, σε δράση.

Τα ντοκιμαντέρ των Βέρνερ Χέρτζογκ, Τζαφάρ Παναχί, Πατρίσιο Γκουσμάν, Βίκτορ Κοσακόφσκι, Τζο Μπέρλιντζερ και Μπρους Σινόφσκι θα προβληθούν στο 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης «Εικόνες του 21ου αιώνα», που θα διαρκέσει από τις 9 έως τις 18 Μαρτίου.

Με μια υποψηφιότητα για τα προσεχή Όσκαρ στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, αποκαλυπτικές μαρτυρίες και ένα θέμα που κυριαρχεί ακόμη στην επικαιρότητα των αμερικανικών ΜΜΕ, το ντοκιμαντέρ “Paradise Lost 3: Purgatory” (ενότητα Μικρές Αφηγήσεις) αναδεικνύεται απ’ τους Τζο Μπέρλιντζερ/Joe Berlinger και Μπρους Σινόφσκι/Bruce Sinofsky, σε ένα δυνατό όπλο ακτιβισμού.

Το φιλμ, ολοκληρώνει την τριλογία που ξεκίνησε το 1996 με το “Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hill”, συνεχίστηκε το 2000 με το “Paradise Lost: Revelations” και ρίχνει φως στους αποτρόπαιους φόνους τριών παιδιών στο Ουέστ Μέμφις του Aρκάνσας. Ως εξιλαστήρια θύματα, βρέθηκαν στο εδώλιο, τρεις έφηβοι.

Η υπόθεση, που έγινε γνωστή ως “West Memphis Three”, πήρε τεράστιες διαστάσεις στα ΜΜΕ, κυρίως εξαιτίας του πρώτου ντοκιμαντέρ των δημιουργών, με αποτέλεσμα να επανεξεταστεί το θέμα, με νέα στοιχεία (βασισμένα σε DNA).

Σχεδόν 16 χρόνια μετά, η εμμονή στη φανέρωση της αλήθειας και η ακτιβιστική διάθεση των σκηνοθετών, καταγράφεται στο “Paradise Lost 3: Purgatory”, με ένα απροσδόκητο (για τα δεδομένα του δικαστικού συστήματος) φινάλε: Οι West Memphis Three αποφυλακίστηκαν στο τέλος του 2011 λόγω έλλειψης στοιχείων και ζουν ελεύθεροι.



Το αμερικανικό δικαστικό σύστημα και άλλη μια υπόθεση δολοφονίας που συγκλόνισε τις ΗΠΑ, καταγράφει με το φακό του και ο Βέρνερ Χέρτζογκ/Werner Herzog στο ντοκιμαντέρ του “Into the Abyss: A Tale of Death, a Tale of Life” (ενότητα Μικρές Αφηγήσεις).

Ο ιδιοφυής σκηνοθέτης, παρακολουθεί την ιστορία του 28χρονου Μάικλ Πέρι, που καταδικάστηκε σε θανατική ποινή, και του συνεργού του Τζέισον Μπερκέτ, που εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης.

Εδώ ο Χέρτζογκ, λόγω των ακράδαντων στοιχείων, δεν αμφισβητεί την ενοχή των κατηγορούμενων, αλλά επικεντρώνεται στον αντίκτυπο της υπόθεσης στα συγγενικά πρόσωπα τόσο των δολοφονημένων, όσο και των καταδικασθέντων.

Η ανατρεπτική ματιά του γερμανού κινηματογραφιστή είναι εμφανής, στον τρόπο με τον οποίον προσεγγίζει τα μοιραία πρόσωπα, αναζητώντας ελπίδα στα πιο σκοτεινά μέρη.




Ένα εκ των έσω μανιφέστο ενάντια στο απολυταρχικό ιρανικό καθεστώς, έτσι όπως το βιώνει για ένα 24ωρο από την καθημερινότητά του ο Τζαφάρ Παναχί/Jafar Panahi, διακηρύσσει η ταινία “This is not a film” (ενότητα Ανθρώπινα Δικαιώματα).

Εν αναμονή της ετυμηγορίας για την έφεσή του, εγκλωβισμένος σε κατ’ οίκον περιορισμό, ο Παναχί γίνεται πρωταγωνιστής μπροστά στην κάμερα του ομότεχνού του Μοχτάμπα Μιρταχμάσμπ/Mojtaba Mirtahmasb, αλλά και συν-σκηνοθέτης, μέσω του iPhone του, σε μια θαρραλέα πράξη διαμαρτυρίας, αφιερωμένη στους ιρανούς κινηματογραφιστές.

Η απογοήτευση, ο αυτοσαρκασμός, αλλά και η ελπίδα ως ύστατο καταφύγιο, οριοθετούν ένα ντοκιμαντέρ σθεναρό και παραδόξως αισιόδοξο: στην ουσία το πορτρέτο ενός διορατικού, εφευρετικού καλλιτέχνη, που αντιδρά στη φίμωση και τη σιωπή, αναπαριστώντας στο σαλόνι του σπιτιού του το σενάριο της προσεχούς, λογοκριμένης, σχεδόν αυτοβιογραφικής ταινίας του.




Ένα ασυνήθιστο πολιτικό σχόλιο για την καταπιεσμένη υπό το καθεστώς Πινοσέτ, Χιλή, επιχειρεί ο Πατρίσιο Γκουσμάν/Patricio Guzman μέσα απ’ την ταινία του “Nostalgia for the light” (ενότητα Μικρές Αφηγήσεις).

Ορμώμενος από το προσωπικό του ενδιαφέρον για την αστρονομία, ο δημιουργός επικεντρώνεται στην έρημο της Ατακάμα, όπου αστρονόμοι, αρχαιολόγοι, αλλά και συγγενείς των «εξαφανισμένων» θυμάτων της δικτατορίας, εξερευνούν το παρελθόν, ο καθένας από τη δική του σκοπιά.

Μέσα από εύστοχες μεταφορές και συμπαντικούς παραλληλισμούς, ο Γκουσμάν ασκεί κριτική στο καθεστώς και ταυτόχρονα δομεί ένα παγκόσμιας απήχησης υπαρξιακό, ποιητικό δοκίμιο για το χρόνο και τη θέση του ανθρώπου στον κόσμο, το οποίο ελίσσεται με χάρη ανάμεσα στο ουράνιο και το γήινο, το άπιαστο και το απτό.




Με ένα συναρπαστικό, πολυπολιτισμικό καλειδοσκόπιο του πλανήτη μας και πυξίδα τη μουσική, ο πολυβραβευμένος δημιουργός Βίκτορ Κοσακόφσκι/Victor Kossakovsky γοητεύει τις αισθήσεις στο ντοκιμαντέρ “Vivan Las Antipodas!” (ενότητα Κοινωνία και Περιβάλλον).

Τέσσερις αντίποδες της Γης (Αργεντινή - Κίνα, Χιλή - Ρωσία, ΗΠΑ - Αφρική, Ισπανία -Νέα Ζηλανδία) καθηλώνουν το θεατή με όλες τις «ηχηρές» αντιθέσεις και ομοιότητές τους.

Λιτά πλάνα, απουσία αφηγηματικής δομής και εξαιρετικό μοντάζ μετατρέπουν μια φαινομενικά απλή ιδέα, σε ένα σύνθετο οδοιπορικό κινηματογραφημένο με ξεχωριστή κομψότητα και ευφυΐα.




Να σημειωθεί ότι οι ταινίες περιλαμβάνονται σε ενότητες του 14ου ΦΝΘ, που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.


By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Μηδενικοί ή και.... αρνητικοί μισθοί λόγω φόρων και μειώσεων


Η παύση πληρωμών που όλοι φοβούνται είναι γεγονός, ακόμη και αν δεν κηρυχτεί χρεοκοπία. Ακούγεται τρομακτικό, αλλά είναι απλά η πραγματικότητα: όχι μόνο δεν φτάνει ο μισθός για να ζήσει ένας δημόσιος υπάλληλος, αλλά πολλοί πλέον ... δεν εισπράττει καν μισθό!

Χωρίς καθόλου εισόδημα έχουν μείνει εδώ και μήνες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, που βλέπουν τον μισθό τους να μη φτάνει ούτε ... για τις κρατήσεις των δανείων που είχαν πάρει «τον καλό καιρό». Κυρίως υπάλληλοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης που είχαν διοριστεί στο δημόσιο με σχετικά «αξιοπρεπείς» μισθούς, υπέστησαν τη μεγάλη μείωση με το νέο μισθολόγιο, και μάλιστα αναδρομικά από τον Νοέμβριο.

Οπως είχε αποκαλύψει ήδη από τον Σεπτέμβριο το protothema.gr, τα χειρότερα θα έρχονταν το 2012: οι μισθοί των 100 ευρώ το μήνα (μετά τις κρατήσεις) ήταν τότε η αρχή στο δημόσιο ενώ από Νοέμβρη και μετά, οι μισθοί... απλά εξαφανίστηκαν.

Για παράδειγμα (πραγματικό):


- Γυναίκα εργαζόμενη, πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, με 20 χρόνια υπηρεσία και 3 ανήλικα παιδιά. Έπαιρνε μισθό 2.100 ευρώ πριν δύο χρόνια, με επιδόματα και υπερωρίες. Πληρώνει δόση στεγαστικού δανείου και τον Σεπτέμβριο πήρε στο χέρι... 100 ευρώ. Να πώς:

• Βασικός μισθός 1.150 ευρώ
• Πάγια αποζημίωση 185 ευρώ
• Επίδομα γάμου 35 ευρώ
• Επίδομα τέκνων 85
• Σύνολο μικτών αποδοχών 1.455 ευρώ

Από το μισθό αυτό έγιναν κρατήσεις:

• Για σύνταξη 85 ευρώ
• Για Περίθαλψη 40 ευρώ
• Για ΤΠΔΥ 45 ευρώ
• Αναδρομικά για Πρόνοια 50
• Κράτηση υπέρ Ανεργίας 40 ευρώ
• Αναδρομικά υπέρ Ανεργίας 95 ευρώ
• Για ΤΕΑΔΥ 40 ευρώ
• Για Μετοχικό Ταμείο 50 ευρώ
• Ως παρακράτηση Φόρου εισοδήματος 60 ευρώ
• Στεγαστικό δάνειο από το Παρακαταθηκών 850 ευρώ
Σύνολο κρατήσεων 1.355 ευρώ

Αυτά τον Σεπτέμβριο, όπως τα είχε αποκαλύψει το protothema.gr. Γιατί πλέον από 1-1-2012 της κρατάνε και για το τέλος ακινήτων για το σπίτι που αγόρασε (αν δεν έχει κόψει τη ΔΕΗ για να ζει με τα κεριά).

Και όλα αυτά πριν εφαρμοστεί καν το ενιαίο μισθολόγιο και οι πολύ μεγάλες μειώσεις αποδοχών στις οποίες αυτό οδηγεί, για περίπου 3 στους 10 υπαλλήλους -κυρίως μέσης και χαμηλής εκπαιδεύσεως. Με χρόνο έναρξης εφαρμογής του μέτρου
από το Νοέμβριο –και αναδρομικά- γενικεύεται πλέον η ... μη καταβολή μισθών.

Οπως καταγγέλλουν με αγανάκτηση και οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία –όχι ιατροί πάντως αφού ακόμα δεν έχουν ισχύσει μειώσεις στα ειδικά μισθολόγια- σε εξευτελιστικά επίπεδα έχουν φτάσει οι «αποδοχές» των εργαζομένων στα νοσοκομεία.

Ετσι εργαζόμενοι με δεκαετίες προϋπηρεσίας είδαν στα εκκαθαριστικά Ιανουαρίου, πληρωτέα ποσά της τάξης των 10 ευρώ, των 20 ή και 25 ευρώ!
Το πρόβλημα αφορά κυρίως εργαζόμενους υποχρεωτικής ή μέσης εκπαίδευσης, με προϋπηρεσία κάτω από τα 25 έτη, οι οποίοι είχαν την 'ατυχία' να πάρουν κάποιο δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, τον ΟΕΚ ή το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Πολλοί από αυτούς, έλαβαν ακόμη και αρνητικό εκκαθαριστικό. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αντί να πληρωθούν για την εργασία τους το μήνα που διανύουμε, καλούνται να πληρώσουν! Οι μηνιαίες δόσεις των δανείων των εργαζομένων - κυρίως απόφοιτοι δημοτικού ή λυκείου– κυμαίνονται από 124 έως 787 ευρώ και οι μισθοί τους από 850 έως 1.350 ευρώ καθαρά το μήνα. Ρύθμιση δανείων ακόμα δεν έχει γίνει, από μεριάς ΟΕΚ, ΤΠΔ ή ΤΤ, με αποτέλεσμα οι δανειολήπτες εργαζόμενοι να καλούνται να ζήσουν με 100 ή 200 ευρώ το μήνα έως και τον Απρίλιο.


By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
«Κόκκινη γραμμή» είναι για το ΛΑΟΣ η μεταρρύθμιση του πλαισίου που διέπει τα εγκλήματα που σχετίζεται με την χρήση, κατοχή και εμπορία ναρκωτικών ουσιών, όπως προέκυψε σε σύσκεψη του Γ.Καρατζαφέρη με τα τέσσερα στελέχη του κόμματος που συμμετέχουν στην κυβέρνηση Παπαδήμου.

Καρατζαφέρης: Φεύγω, αν περάσει το ν/σ για τα ναρκωτικά

Προς το παρόν ο ΛΑΟΣ συνεχίζει να στηρίζει την κυβέρνηση, αλλά «αν και εφόσον» φτάσει προς συζήτηση στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα ναρκωτικά, που αποποινικοποιεί την απλή κατοχή για προσωπική χρήση, θα άρει την εμπιστοσύνη του.

Το πρωί της Τετάρτης στα γραφεία του κόμματος στην Καλλιρόης ο κ. Καρατζαφέρης συναντήθηκε με τους Μ. Βορίδη, Γ. Γεωργίου, Α. Γεωργιάδη και Αστ. Ροντούλη, ενώ παρίσταντο ακόμη ο γραμματέας της ΚΟ του ΛΑΟΣ Η. Πολατίδης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Αλ. Χρυσανθακόπουλος.

Ο ΛΑΟΣ δεν θα φύγει από την κυβέρνηση, παρόλο που θεωρεί ότι η ενέργεια αυτή -δηλαδή το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την αποσυμφόρηση των φυλακών- δεν συνάδει με την συμφωνία των πολιτικών αρχηγών, είπε ο Γ.Καρατζαφέρης μετά τη σύσκεψη. Ο λόγος που δεν αποχωρεί άμεσα είναι η κρίσιμη κατάσταση για τη χώρα, κατά τον ίδιο.

Οπως υποστήριξε, υπήρχε συμφωνία μεταξύ των πολιτικών αρχηγών να μην έρθει αυτό το νομοσχέδιο προς ψήφιση στη Βουλή. «Δεν μπορεί τέτοιες ώρες που η χώρα δίνει τη μεγάλη μάχη να έχουμε τέτοια νομοσχέδια, ειδικά από τη στιγμή που έχει προηγηθεί συμφωνία», κατά τον ίδιο. Πηγές από το ΛΑΟΣ σχολίασαν ότι «αυτή την ώρα πρέπει να προτάσσονται όσα ενώνουν την κυβέρνηση και όχι όσα μπορούν να την διχάσουν».

Αν τελικά «μπει στην Ολομέλεια» το νομοσχέδιο, αυτό «σημαίνει αυτόματη αποχώρηση του ΛΑΟΣ από την κυβέρνηση», όπως τονίστηκε.


Πηγη

By STEVENIKO | | Posted in | With 0 comments
Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για την μόλυνση των πνευμόνων, τη διάγνωση, τον τρόπο θεραπείας και πρόληψη


Μόλυνση των πνευμόνων είναι η πνευμονία, που μάλιστα συνοδεύεται από βήχα, πυρετό, αναπνευστική δυσχέρεια και φλέγματα. Μάλιστα, οι περισσότερες πνευμονίες προκαλούνται από βακτηρίδια.

Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι μικροοργανισμοί όπως ιοί, μύκητες και παράσιτα, που μπορούν να προσβάλουν τους πνεύμονες και να προκαλέσουν πνευμονία.

Ένα από τα συχνότερα βακτηρίδια που προκαλούν πνευμονία είναι ο πνευμονιόκοκκος (Streptococcus Pneumonia). Ένα άλλο βακτηρίδιο που προκαλεί πνευμονία, αλλά με μικρότερη συχνότητα, είναι ο χρυσίζων σταφυλόκοκκος.

Υπάρχουν και άλλα βακτηρίδια όπως το μυκόπλασμα, η λεγιονέλλα, τα χλαμύδια και ορισμένοι ιοί, προκαλούν πνευμονίες που δεν έχουν όλα τα χαρακτηριστικά συμπτώματα της πνευμονίας. Για το λόγο αυτό, οι μολύνσεις των πνευμόνων από τα μικρόβια αυτά αποκαλούνται άτυπες πνευμονίες. Οι άτυπες πνευμονίες προσβάλλουν συνήθως τα άτομα κάτω των 40 ετών.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως και ασθενείς που είναι ήδη εισηγμένοι σε νοσοκομεία, πιθανόν να παρουσιάσουν δευτερογενείς πνευμονίες λόγω μικροβίων που έχουν πάρει από το νοσοκομείο.

Ο λόγος είναι ότι οι ασθενείς με μειωμένη άμυνα όπως οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά, οι καρκινοπαθείς, οι ασθενείς με AIDS ή με άλλη χρόνια πάθηση είναι περισσότερο ευάλωτοι στις δευτερογενείς νοσοκομειακές πνευμονίες. Οι πνευμονίες αυτές, είναι σοβαρότερης μορφής διότι μεταδίδονται από ανθεκτικά νοσοκομειακά μικρόβια.

Παράλληλα, πνευμονίες μπορούν να προκληθούν από εισρόφηση υγρών στους πνεύμονες. Τα υγρά αυτά μπορεί να προέρχονται από το στόμα ή από το στομάχι και είναι δυνατόν να προκαλέσουν χημική πνευμονία.

Τα συμπτώματα και η διάγνωση

Τα κύρια συμπτώματα της πνευμονίας είναι ο πυρετός, ο βήχας με φλέγματα, η δυσχέρεια αναπνοής και η κούραση. Οι ασθενείς μπορούν επίσης να έχουν πόνο στο θώρακα, ταχύπνοια, κυάνωση και υπόταση. Στους ηλικιωμένους ασθενείς, η αλλοίωση της γενικής κατάστασης με έντονη κούραση ή ακόμη μια κατάσταση σύγχυσης μπορεί να είναι από τα πιο έντονα συμπτώματα.

Βέβαια, η διάγνωση βασίζεται στο ιστορικό του ασθενούς, στην ιατρική εξέταση και τις συμπληρωματικές εξετάσεις που περιλαμβάνουν αναλύσεις αίματος, των φλεγμάτων και ακτινογραφία του θώρακα. Παράλληλα, η ταχύπνοια, δηλαδή μιας γρήγορης αναπνοής, τα χείλη και τα δάκτυλα που έχουν μια κακή, χλωμή ή κυανή χρώση, είναι δείκτες σοβαρότητας της ασθένειας που δείχνουν ότι δεν υπάρχει ικανοποιητικό οξυγόνο στην κυκλοφορία του αίματος. Εάν η κατάσταση αυτή επιδεινωθεί και δεν δοθεί η κατάλληλη θεραπεία, τότε είναι δυνατόν να υπάρξει ταχυκαρδία και κατάσταση νευρολογικής σύγχυσης, λόγω ανεπάρκειας καλής οξυγόνωσης του εγκεφάλου.

Συνολικά, το ιστορικό και η εξέταση του ασθενούς, οι αναλύσεις αίματος, οι καλλιέργειες αίματος και πτυέλων, η ακτινογραφία θώρακος, η ύπαρξη ειδικών αντισωμάτων στο αίμα, βοηθούν στο να γίνει η διάγνωση της πνευμονίας και σε πολλές περιπτώσεις να αναγνωρισθεί ο παράγοντας που την έχει προκαλέσει.

Θεραπεία

Όσον αφορά τη διάρκεια της πνευμονίας, αυτή εξαρτάται από το μικρόβιο που την έχει προκαλέσει. Υπάρχει ενδεχόμενο να διαρκέσει από μερικές μέρες έως και μία εβδομάδα ή περισσότερο. Η ανταπόκριση στην αντιβίωση και ο χρόνος έναρξης της αντιβίωσης παίζουν ρόλο στο πόσο θα διαρκέσει η ασθένεια.

Μια αποτελεσματική θεραπεία περιλαμβάνει την αντιβίωση ανάλογα με το μικρόβιο που έχει προκαλέσει την πνευμονία. Εάν δεν έχει απομονωθεί ένα συγκεκριμένο μικρόβιο, η αντιβίωση θα δοθεί ανάλογα με τα ευρήματα που θα βρεθούν και που θα δείχνουν προς μια συγκεκριμένη ομάδα παθογόνων οργανισμών.

Να σημειωθεί ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ασθενών με χρόνια προβλήματα ή ηλικιωμένων ή παιδιών, η διάγνωση της πνευμονίας πιθανόν να επιβάλει και την εισαγωγή του ασθενούς στο νοσοκομείο.

Πάντως, εκτός από την αντιβίωση, επιπρόσθετα θεραπευτικά μέτρα που μπορούν να βοηθήσουν είναι η ξεκούραση στο κρεβάτι του ασθενούς, η ενυδάτωση, η παροχή οξυγόνου εάν χρειάζεται. Εάν υπάρχει ξηρός, κουραστικός και μη παραγωγικός βήχας τα φάρμακα που καταστέλλουν το βήχα, ανακουφίζουν τον ασθενή.

Πρόληψη

Το εμβόλιο εναντίον γνωστών μικροβίων που προκαλούν πνευμονίες. Για παράδειγμα το εμβόλιο εναντίον των συχνότερων τύπων του πνευμονιοκόκκου, μπορεί να προστατεύει από τις πνευμονίες που προκαλεί το μικρόβιο αυτό. Το εμβόλιο εναντίον της γρίπης, μειώνοντας τη συχνότητα της γρίπης, μειώνει και τις βακτηριδιακές πνευμονίες που προκύπτουν λόγω επιπλοκών της γρίπης.

Το πλύσιμο των χεριών, η χρήση προστατευτικής μάσκας προσώπου, ο καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων, η τήρηση μιας κατάλληλης ατομικής υγιεινής, η καλή διατροφή, είναι επιπρόσθετα προληπτικά μέτρα που προστατεύουν από την πνευμονία.


Πηγη