[ ]
Πρόσφατες Αναρτήσεις
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΟΣΜΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΚΟΣΜΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
By STEVENIKO | Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013 | Posted in , | With 0 comments
Η κοινωνία των πολιτών αμβλύνει τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης


Οικονομολόγοι, κοινωνιολόγοι, πολιτικοί, δίνουν την ίδια εξήγηση: αν η Ισπανία των 6 εκατομμυρίων ανέργων δεν έχει ακόμη εκραγεί ή καταρρεύσει, η εξήγηση είναι η «υπόγεια» οικονομία, που αντιπροσωπεύει το 20% του ΑΕΠ. Όπως και το οικογενειακό «μαξιλάρι» (colchón). Με άλλα λόγια, η αλληλεγγύη, όπως επισημαίνει στο σχετικό δημοσίευμα της η γαλλική εφημερίδα «Le Monde».

Το να προσφέρεις στέγη ή χρήματα είναι πολύ σημαντικό όταν πάνω από το 55% των νέων κάτω των 25 ετών είναι χωρίς δουλειά, όταν σε 1,8 εκατομμύριο σπίτια όλα τα μέλη του νοικοκυριού είναι άνεργα κι όταν ένας στους πέντε (ένα στα τέσσερα παιδιά, σύμφωνα με την UNESCO) βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχειας.

Χάρις στο «colchón», η Ισπανία στέκεται όρθια. Υπάρχουν βέβαια όλο και περισσότεροι άστεγοι στη Μαδρίτη, αλλά εξακολουθούν να είναι λιγότεροι από εκείνους στο Παρίσι. Οι διαδηλώσεις που καταγγέλλουν τη λιτότητα, την ιδιωτικοποίηση της υγείας ή την υποβάθμιση της παιδείας είναι ως επί το πλείστον ειρηνικές. Και η αλληλεγγύη είναι εντυπωσιακή. Στα πάρκα και έξω από τα σχολεία, πηγαίνουν οι παππούδες να παραλάβουν τα παιδιά όταν τα ωράρια δεν βολεύουν τους γονείς. Όταν τα παιδιά τους χάνουν τα σπίτια τους, ανοίγουν χωρίς δισταγμό το σπίτι τους για να τα φιλοξενήσουν. Κι όταν μείνουν άνεργα, ανοίγουν το... πορτοφόλι.

Σύμφωνα με μελέτη των οικογενειακών εισοδημάτων που δημοσιεύει κάθε χρόνο η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, οι δαπάνες των ανθρώπων άνω των 65 ετών έχουν αυξηθεί από το 2009 κατά 16% και έχουν ξεπεράσει τις δαπάνες των νέων ηλικίας 16 ως 30 ετών, που μειώθηκαν κατά 12%.

Πώς εξηγείται αυτή η αλληλεγγύη; «Ο ατομισμός που χαρακτήριζε τον Διαφωτισμό ευδοκίμησε στη Γαλλία και τη Γερμανία, αλλά δεν κυριάρχησε ποτέ στην Ισπανία», σημειώνει η ιστορικός Μαρία Αντόνια Μπελ Μπράβο, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο της Χαέν. «Το συναίσθημα κυριαρχεί στις ανθρώπινες σχέσεις. Και με τη σημερινή κρίση, συνειδητοποιήσαμε ότι το κοινωνικό κράτος, που θέλησε να υποκαταστήσει τον παραδοσιακό ρόλο της οικογένειας, είχε ελαττώματα».

Η Ισπανία είναι μια από τις ευρωπαϊκές χώρες όπου οι νέοι φεύγουν πιο αργά από το πατρικό τους: στα 29 τους χρόνια κατά μέσο όρο. Με την κρίση, πολλοί επιστρέφουν. «Αυτό προκαλεί μια χρόνια εξάρτηση των νέων από τους γονείς τους, που επεκτείνεται στη μεσαία τάξη», επισημαίνει ο κοινωνιολόγος Χοσέ Φέλιξ Τεθάνος, πρόεδρος του Fondation Sistema. «Οσοι καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών τους βλέπουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται, γεγονός που οδηγεί σε μια συγκαλυμμένη εξαθλίωση του πληθυσμού».

Η αλληλεγγύη, έτσι, φτάνει στα όριά της. Και το κράτος θα έπρεπε να αναλάβει τις ευθύνες του. Θα το κάνει; Δύσκολο, αν λάβει κανείς υπόψη ότι μείωσε πρόσφατα τα επιδόματα ανεργίας για να μειώσει το έλλειμμά του. Η μόνη λύση είναι λοιπόν να οργανωθεί η κοινωνία των πολιτών. Το σύμβολο αυτής της οργάνωσης είναι η μάχη κατά των κατασχέσεων των σπιτιών. Ο σχετικός σύλλογος ιδρύθηκε το 2009 στη Βαρκελώνη και χρησιμοποιεί ψυχολόγους και δικηγόρους.

Το κίνημα των «αγανακτισμένων», που γεννήθηκε στις 15 Μαϊου 2011, έχει κινητοποιήσει από την πλευρά του χιλιάδες ανθρώπους σε όλη την Ισπανία. Μόλις γίνεται γνωστή μία κατάσχεση, εθελοντές στρατοπεδεύουν μπροστά στην πόρτα της οικογένειας που απειλείται. Τις περισσότερες φορές, η αστυνομία εγκαταλείπει την προσπάθεια.

Υπάρχουν κι άλλες μορφές αλληλεγγύης. Είκοσι άτομα κατασκήνωσαν επί 108 ημέρες, παρά το τσουχτερό κρύο, μπροστά στο κτίριο της τράπεζας Bankia, δύο βήματα από την Πουέρτα ντελ Σολ. Δεκάδες άνθρωποι που απειλούνταν με απέλαση πέρασαν από εκεί αυτό το διάστημα, προτού απομακρυνθούν από την αστυνομία τη νύχτα της 6ης προς 7η Φεβρουαρίου.

Ανάμεσα στους κατασκηνωτές ήταν και ο 42χρονος Μπάιρον Ροντρίγκες από τον Ισημερινό, πατέρας ενός παιδιού 12 ετών. Τα εισοδήματά του μειώθηκαν δραματικά και δεν μπορεί να πληρώσει το νοίκι του. Κινδυνεύει έτσι να χάσει το σπίτι του. Από τότε όμως που τον ανέλαβε ο σύλλογος, είναι ήσυχος. «Μιλάμε, υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλο, κι αν σήμερα βοηθήσω να σταματήσει μια κατάσχεση, ξέρω πως όταν πάνε να μου πάρουν το δικό μου σπίτι δεν θα είμαι μόνος», τονίζει.

Δεν λείπουν κι εκείνοι που «δανείζουν» το εξοχικό τους σπίτι σε άστεγους μέχρι να βρουν μια λύση. Ο σύλλογος δέχεται συνεχώς προσφορές. Οι εθελοντές αυξάνονται συνεχώς. Οι άνθρωποι που έχουν ανάγκη από βοήθεια αυξάνονται, βέβαια, με πολύ ταχύτερους ρυθμούς…  


Πηγή: newsbeast
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments

Αυστηρή προειδοποίηση απηύθυνε ο Τούρκος πρωθυπουργός, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προς τον Μπασάρ Αλ Άσαντ, λέγοντας μεταξύ άλλων πως «δεν θα μείνουμε σιωπηλοί στα εγκλήματα που διαπράττει στη Συρία το καθεστώς».

«Δεν θα παραμείνουμε σιωπηλοί ενώπιον ενός άσπλαχνου δικτάτορα, του άφωνου διαβόλου, ο οποίος έχει ανηλεώς προβεί σε σφαγές κατά του ίδιου του λαού του, αλλά έχει παραμένει σιωπηλός και άπραγος μπροστά σε αυτούς που έχουν καταλάβει τα εδάφη του επί δεκαετίες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ερντογάν, μιλώντας στο πλαίσιο διάσκεψης που λαμβάνει χώρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
 
Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τις διεθνείς αντιδράσεις που ασκούνται στην Δαμασκό, ο Σύρος υπουργός Εξωτερικών Ουαλίντ αλ Μουάλεμ δήλωσε πως η κυβέρνηση είναι έτοιμη να συνομιλήσει με τους αντικαθεστωτικούς.
«Είμαστε έτοιμοι για διάλογο με όποιον τον επιθυμεί. Ακόμη και με αυτούς που έχουν όπλα στα χέρια τους. Επειδή πιστεύουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις δεν θα προκύψουν μέσα από την αιματοχυσία, αλλά μόνο μέσα από τον διάλογο», δήλωσε από τη Μόσχα όπου βρίσκεται για συνομιλίες με τον Ρώσο ομόλογό του Σεργκέι Λαβρόφ.
 
Η αντιπολιτευόμενη Συριακή Εθνική Συμμαχία έχει δηλώσει πρόθυμη να διαπραγματευτεί ειρηνευτική συμφωνία για τον τερματισμό του εμφυλίου, αλλά ζητάει επιτακτικά ο πρόεδρος Μπασάρ αλ Άσαντ να παραιτηθεί και να μην συμμετάσχει στην όποια συμφωνία.


Πηγή: newpost
By STEVENIKO | Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013 | Posted in , | With 0 comments
Eκλογές σήμερα και αύριο


 Στις κάλπες καλούνται να προσέλθουν σήμερα και αύριο οι ιταλοί προκειμένου να εκλέξουν τον επόμενο πρωθυπουργό της χώρας, σε μία από τις σημαντικότερες εκλογικές αναμετρήσεις των τελευταίων ετών, με τις αγορές να αναμένουν αν θα αναδειχτεί μια ισχυρή κυβέρνηση που θα καταφέρει να βγάλει την Ιταλία από την ύφεση και να βοηθήσει στην επίλυση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη.


Οι κάλπες θα ανοίξουν στις 07:00 τοπική ώρα (08:00 ώρα Ελλάδας) και θα κλείσουν στις 21:00 (22:00 ώρα Ελλάδας), ενώ και τη Δευτέρα θα παραμείνουν ανοικτές από τις 06:00 έως τις 14:00. Τα πρώτα αποτελέσματα των exit polls αναμένεται να κοινοποιηθούν μετά τη λήξη της ψηφοφορίας και τα επίσημα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τα ξημερώματα της Τρίτης.

Το υπουργείο Εσωτερικών της χώρας προέτρεψε τους 47 εκατομμύρια ψηφοφόρους να σπεύσουν στα εκλογικά κέντρα παρά τις προβλέψεις των μετεωρολογικών υπηρεσιών για κακές καιρικές συνθήκες, ενώ ανακοίνωσε ότι οι μηχανισμοί του κράτους είναι σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν ακόμα και την περίπτωση χιονόπτωσης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι κάθε πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να ψηφίσει.

Πάντως, 3,4 εκατ.  ιταλοί που ζουν στο μόνιμα στο εξωτερικό έχουν ήδη ασκήσει το δικαίωμα ψήφου τους την για την εκλογή έξι γερουσιαστών και δώδεκα βουλευτών . Τα σχετικά ψηφοδέλτια αποστέλλονται στην Ιταλία, για να καταμετρηθούν μόλις κλείσουν οι κάλπες , το μεσημέρι της Δευτέρας.

Οι δημοσκοπήσεις που δημοσιεύτηκαν πριν από δύο εβδομάδες έδιναν προβάδισμα πέντε μονάδων στον ηγέτη του κεντροαριστερού κόμματος, Πιέρ Λουίτζι Μπερσάνι, ωστόσο οι αναλυτές διαφωνούν σχετικά με το αν θα είναι σε θέση να σχηματίσει μια σταθερή κυβέρνηση που θα ωθήσει τη χώρα στις αναγκαίες οικονομικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται για την ανάκαμψη.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ο κ. Μπερσάνι φαίνεται ότι προηγείται μόλις λίγες μονάδες του αντιπάλου του, Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Οι δημοσκοπήσεις εξακολουθούν να δείχνουν ότι το πιο πιθανό αποτέλεσμα είναι μια κεντροαριστερή κυβέρνηση με επικεφαλής το Μπερσάνι, η οποία ενδεχομένως να υποστηρίζεται από τον Μάριο Μόντι.

Ωστόσο, οι δυναμικές προεκλογικές εκστρατείες του Μπερλουσκόνι και του Γκρίλο έχουν δημιουργήσει αμφιβολίες για το αποτέλεσμα των εκλογών, προκαλώντας ανησυχίες ότι μπορεί να μην υπάρξει ένας σαφής νικητής.

Αίσθηση προκάλεσε, χθες βράδυ, δήλωση του «Καβαλιέρε», ο οποίος δεν σεβάστηκε, με τον τρόπο αυτό, την καθιερωμένη «ημέρα σιωπής» που προηγείται της ψήφου.

Κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην ομάδα της Μίλαν δήλωσε: «στην Ευρώπη κυκλοφόρησε ότι ήμουν αντικείμενο χλευασμού, διότι στην Ιταλία μου επιτέθηκαν με την ιστορία του μπούγκα μπούγκα. Στήσανε μια απόλυτη δυσφήμιση και παραποίηση της αλήθειας που στερείται, παντελώς, βάσης. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, δεν προέκυψε απολύτως τίποτα, κανένα αδίκημα, παρά τις150.000 τηλεφωνικές παρακολουθήσεις. Συνεχίζουν, όμως, τις δίκες, στοιχεία των οποίων δημοσιεύονται σε όλες τις ξένες εφημερίδες. Στο εξωτερικό, όμως, το δικαστικό σώμα είναι κάτι το σοβαρό, ενώ στην Ιταλία, πρόκειται για μαφία πιο επικίνδυνη από εκείνη της Σικελίας. Ξέρω ότι λέω κάτι το βαρύ, αλλά, έχοντας γνώση της όλης κατάστασης, ξέρω ότι είναι αλήθεια».

Αναφερόμενος στην οικονομική κρίση, επισήμανε ότι «η Ευρώπη αυτή παραλογίζεται» και ότι «τον θεωρούν εχθρό της Ευρώπης, ενώ, στην πραγματικότητα, επιθυμεί περισσότερη Ευρώπη και αντιστάθηκε στην πολιτική της λιτότητας, ενώ ο Μόντι υποκλίθηκε στην Μέρκελ και ο Μπερσάνι ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο».

Ο επικεφαλής της αριστερής συμμαχίας «Επανάσταση Πολιτών», Αντόνιο Ινγκρόια, ζήτησε την παρέμβαση του προέδρου της Δημοκρατίας, Τζόρτζιο Ναπολιτάνο, για παραβίαση των κανόνων της προεκλογικής περιόδου.

Πάντως, όποια κυβέρνηση κι αν προκύψει από τις εκλογές θα έχει μπροστά της μια δύσκολη αποστολή, την ανάσυρση της Ιταλίας από τη μεγαλύτερη ύφεση των τελευταίων 20 ετών και την οικονομική ανάκαμψη της χώρας.

Πηγή: naftemporiki
By STEVENIKO | Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013 | Posted in , | With 0 comments
«Δεν υπάρχει κίνδυνος να διαφύγει» λέει ο δικαστής


Ελεύθερος με εγγύηση έως την ημερομηνία της διεξαγωγής της κύριας δίκης του αφέθηκε ο Όσκαρ Πιστόριους.

Ο Δικαστής Desmond Nair ανακοίνωσε την απόφασή του, δηλώνοντας πως την έλαβε κατόπιν ενδελεχούς μελέτης των αποδεικτικών στοιχείων και των καταθέσεων που τέθηκαν υπόψιν του Δικαστηρίου του τις προηγούμενες ημέρες.

Νωρίτερα είχε επιρρίψει ευθύνες στους χειρισμούς του επικεφαλής αστυνομικού επιθεωρητή Χίλτον Μπόθα, ο οποίος είχε αρχικώς αναλάβει την υπόθεση -και ο οποίος αποσύρθηκε μόλις χθες, όταν επιβεβαιώθηκε πως και ο ίδιος αντιμετωπίζει κατηγορίες ανθρωποκτονίας- λέγοντας πως από την πρώτη στιγμή υπέπεσε σε σοβαρά λάθη, μεταξύ των οποίων και η «μόλυνση» της σκηνής του εγκλήματος, αφού εισήλθε σε αυτήν χωρίς να φορά ειδικά καλύμματα στα παπούτσια του!

Η πρώτη αντίδραση του Όσκαρ Πιστόριους στο άκουσμα της απόφασης του Δικαστηρίου καταγράφηκε από τον δημοσιογράφο Barry Bateman ο οποίος έγραψε στο twitter του: "#OscarPistorius shouts of YES! From the back of the court. Conditions of bail to come."

Ο ρεπόρτερ της ITV reporter Rohit Kachroo γράφει στο tweet ότι οι συγγενείς του Πιστόριους αγκαλιάζονται, κλαίνε και ξεσπούν στην αίθουσα.

Το ύψος της εγγύησης ορίστηκε στις 73.800 στερλίνες (περίπου 80.000 ευρώ), ενώ ο αθλητής αναμένεται να επιστρέψει στο δικαστήριο στις 4 Ιουνίου.

Όπως ανακοινώθηκε ο Πιστόριους θα πρέπει να παραδώσει στις αρχές το διαβατήριο του, να μην μένει στο σπίτι όπου έγινε το έγκλημα και να παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Παρασκευή, από τις 7 έως τη 1 σε αστυνομικό τμήμα.





Πηγή: protothema
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
«Διόλου σταθερή» η κατάσταση στη χώρα, προειδοποιεί ο Ερυθρός Σταυρός.

Επίθεση αυτοκτονίας με παγιδευμένο αυτοκίνητο, στόχος της οποίας ήταν αντάρτες τουαρέγκ και πολίτες, σημειώθηκε σήμερα το πρωί στην περιοχή Ινχαλίλ, κοντά στην Τεσαλίτ, στο βορειοανατολικό Μάλι, προκαλώντας το θάνατο τουλάχιστον πέντε ανθρώπων, εκ των οποίων δύο καμικάζι, σύμφωνα με πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας και των τουαρέγκ.

Την ίδια ώρα στην πόλη Γκάο, ακούγονταν σποραδικά πυρά, την επομένη των πολύωρων σφοδρών μαχών ανάμεσα σε στρατιώτες από το Μάλι και τη Γαλλία και σε ισλαμιστές μαχητές που είχαν εισχωρήσει στην πόλη, κατά τις οποίες 15 με 20 ισλαμιστές σκοτώθηκαν.

Την ίδια ώρα στη Γενεύη, η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού προειδοποίησε ότι η κατάσταση στο Μάλι «δεν είναι καθόλου σταθερή».

"Στην Ινχαλίλ σήμερα το πρωί γύρω στις 06:00 τοπική ώρα (08:00 ώρα Ελλάδος) δύο παγιδευμένα αυτοκίνητα εξερράγησαν. Στόχος της επίθεσης ήταν πολίτες και μαχητές του Εθνικού Απελευθερωτικού Κινήματος Αζαουάντ (MNLA, των ανταρτών τουαρέγκ). Υπήρξαν τρείς νεκροί, αρκετοί τραυματίες στις τάξεις του MNLA και μεταξύ των πολιτών», σύμφωνα με πηγή των υπηρεσιών ασφαλείας του Μάλι.

Εκπρόσωπος του MNLA στην Ουαγκαντούγκου, ο Μοχάμεντ Ιμπραχίμ Αγκ Ασάλεχ, επιβεβαίωσε την πληροφορία. «Δύο παγιδευμένα αυτοκίνητα εξερράγησαν σε μια βάση του MNLA στην Ινχαλίλ, κοντά στην Τεσαλίτ, στα αλγερινά σύνορα. Οι δύο καμικάζι είναι νεκροί και στις δυνάμεις μας υπάρχουν τρείς νεκροί και τέσσερις βαριά τραυματίες». Σύμφωνα πάντα με τον εκπρόσωπο, «τρία οχήματα επίσης πήραν φωτιά μετά τις εκρήξεις». Ο εκπρόσωπος κατηγόρησε για την επίθεση αυτή την ισλαμιστική οργάνωση Κίνημα για την Ενότητα και τον Τζιχάντ στη Δυτική Αφρική (Mujao). «Η Mujao εδώ και καιρό απειλεί με επιθέσεις σε όλες τις βάσεις του MNLA», είπε ο ίδιος.

"Οι τρομοκράτες δήλωναν πάντα ότι θα πολεμούσαν τις γαλλικές δυνάμεις και τους συμμάχους τους και αυτό συνέβη κατά τη γνώμη μου», δήλωσε πηγή των υπηρεσιών ασφαλείας του Μαλί στο Μπαμακό.

Χθες ο γαλλικός στρατός όταν ρωτήθηκε για πιθανή συνεργασία με τους αντάρτες τουαρέγκ που δρουν στις περιοχές Κιντάλ και Τεσαλίτ, απάντησε ότι «συντονίζεται» αποτελεσματικά με τις «οργανώσεις που έχουν κοινούς στόχους» με το Παρίσι.

Το MNLA που είχε πραγματοποιήσει επίθεση τον Ιανουάριο του 2012 στο βόρειο Μαλί εναντίον του στρατού, και πολύ γρήγορα εκδιώχθηκε από τις μεγάλες πόλεις Γκάο, Τιμπουκτού και Κιντάλ. Επανεμφανίστηκε στο λίκνο των τουαρέγκ, στις περιοχές Κιντάλ και Τεσαλίτ, υποστηρίζοντας τη γαλλική στρατιωτική επέμβαση κατά των ισλαμιστών που έχουν διασυνδέσεις με την Αλ Κάιντα, η οποία άρχισε στις 11 Ιανουαρίου.

Στο Παρίσι το γενικό επιτελείο των γαλλικών ενόπλων δυνάμεων ανακοίνωσε σήμερα ότι κατά τις χθεσινές μάχες στη πόλη Γκάο, «15 με 20 ισλαμιστές σκοτώθηκαν», δύο γάλλοι στρατιώτες «τραυματίστηκαν όπως και 14 στρατιώτες από το Μαλί».

"Τα στρατεύματα του Μάλι, με την υποστήριξη της QFR (γαλλικής δύναμης ταχείας αντίδρασης, με δύο ελικόπτερα Gazelle) κατάφεραν να εξουδετερώσουν 15 τρομοκράτες» στη Γκάο, γράφει το γενικό επιτελείο στην ιστοσελίδα του γαλλικού υπουργείου Άμυνας.

"Μονάδα του στρατού παρενέβη για να εξουδετερώσει τους εκρηκτικούς μηχανισμούς. Δύο Γάλλοι στρατιώτες τραυματίστηκαν ελαφρά κατά την επιχείρηση αυτή. Το απόγευμα επανήλθε η ηρεμία στην πόλη Γκάο. Οι ένοπλες δυνάμεις του Μάλι έχουν λάβει θέσεις. Τέσσερις στρατιώτες του Μάλι τραυματίστηκαν στην επιχείρηση», σύμφωνα με το γενικό επιτελείο.

Σποραδικά πυρά ακούγονταν το πρωί στην πόλη Γκάο, την επομένη των πολύωρων σφοδρών μαχών ανάμεσα σε στρατιώτες από το Μάλι και τη Γαλλία και σε ισλαμιστές μαχητές που είχαν εισχωρήσει στην πόλη.

Τα πυρά διήρκεσαν όλη τη νύχτα και συνεχίστηκαν το πρωί σε διάφορες περιοχές της Γκάο, στη βόρεια και τη νότια είσοδό της αλλά επίσης στο κέντρο όπου ισλαμιστές ελεύθεροι σκοπευτές έχουν λάβει θέσεις πάνω στις στέγες, κυρίως στη σκεπή της κεντρικής αγοράς. Στρατιώτες από το Μάλι απάντησαν στα πυρά τους.

Οι χθεσινές μάχες που μαίνονταν κυρίως στο κέντρο της πόλης, κοντά στο δημαρχείο και το δικαστικό μέγαρο μεγάλο μέρος των οποίων καταστράφηκε, προκάλεσαν το θάνατο πέντε ισλαμιστών, σύμφωνα με τον Γάλλο υπουργό Άμυνας Ζαν-Ιβ Λε Ντριάν, τέσσερις σύμφωνα με το στρατό του Μάλι.

Ωστόσο όπως δήλωσε στρατιωτικός του Μάλι, στα ερείπια του δημαρχείου και του δικαστικού μεγάρου υπάρχουν «πολλοί» νεκροί μαχητές του τζιχάντ, ζωσμένοι με εκρηκτικά και κρατώντας στο χέρι χειροβομβίδες, γεγονός που καθιστά δύσκολη την απομάκρυνσή τους.

Η περιοχή γύρω από τα δύο κτίρια έχει ναρκοθετηθεί και οι στρατιώτες του Μάλι ανέμεναν σήμερα τους πυροτεχνουργούς του γαλλικού στρατού.

Οι μάχες στη Γκάο άρχισαν τη νύχτα της Τετάρτης προς Πέμπτη στην περιφέρεια της πόλης μεταξύ ισλαμιστών και νιγηριανών στρατιωτών και συνεχίστηκαν την Πέμπτη στο κέντρο της πόλης με στρατιώτες από το Μάλι.

Παράλληλα σήμερα στη Γενεύη ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού στο Μαλί και στο Νίγηρα Ζαν-Νικολά Μαρτί δήλωσε ότι η κατάσταση στο Μαλί «δεν είναι καθόλου σταθερή».

"Αντίθετα με αυτό που ορισμένοι θα φαντάζονταν μετά την ανακατάληψη μεγάλων πόλεων από τα στρατεύματα του Μάλι και της Γαλλίας η κατάσταση δεν είναι καθόλου σταθερή, ήρεμη». Οι επιθέσεις αυτοκτονίας μπορεί να συνεχιστούν και η «παρούσα κατάσταση δεν ευνοεί την επιστροφή των πληθυσμών. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι που εγκατέλειψαν τις πόλεις τους ήδη πριν από τη γαλλική στρατιωτική παρέμβαση αλλά υπάρχουν επίσης και δεκάδες χιλιάδες άλλοι που εγκατέλειψαν τις εστίες τους μετά την παρέμβαση αυτή».

Σύμφωνα με τον Μαρτί, «υπάρχει ένα αίσθημα φόβου για ενδεχόμενες ωμότητες που μπορεί να διαπράξουν οι δυνάμεις ασφαλείας του Μάλι».

Παρατηρούνται πολύ λίγες επιστροφές, σύμφωνα με τη ΔΕΕΣ. Πρόκειται συνήθως για ταξίδια μετ' επιστροφής που πραγματοποιούν νεαροί άνδρες, μέλη εκτοπισμένων οικογενειών για να δουν αν είναι δυνατή η επιστροφή της οικογένειας ή όχι.


Πηγή: kathimerini
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Παραδέχεται την ύπαρξή τους το υπ. Περιβάλλοντος


Πολλά χρόνια μετά τις πληροφορίες για αυξημένα κρούσματα καρκίνου σε ορισμένες περιοχές με σοβαρό πρόβλημα ρύπανσης το κινεζικό υπουργείο Περιβάλλοντος παραδέχτηκε για πρώτη φορά την ύπαρξη «χωριών καρκίνου».

«Επικίνδυνες τοξικές χημικές ουσίες έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στο νερό και την ατμόσφαιρα και σε ορισμένες περιοχές υπάρχουν ακόμα και 'χωριά του καρκίνου», παραδέχεται το υπουργείο σε έκθεσή του που δόθηκε στη δημοσιότητα αυτήν την εβδομάδα.

Η έκφραση «χωριά του καρκίνου» δεν είχε χρησιμοποιηθεί μέχρι σήμερα από τις κινεζικές αρχές, οι οποίες συχνά αντιμετωπίζουν τη δυσαρέσκεια των κατοίκων για την επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσής τους εξαιτίας των βιομηχανικών αποβλήτων, της παρουσίας τοξικών ουσιών στο νερό και μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.

Η ρύπανση έχει αυξηθεί αισθητά στην Κίνα με την ταχεία εκβιομηχάνιση της χώρας κατά τις τρεις τελευταίες δεκαετίες. Πολλές κινεζικές μεγαλουπόλεις είναι μεταξύ των πόλεων με τη μεγαλύτερη ρύπανση στον πλανήτη.

Η κυβέρνηση παραδέχεται ότι στην Κίνα γίνεται χρήση «επικίνδυνων χημικών ουσιών» που είναι απαγορευμένες στις αναπτυγμένες χώρες και οι οποίες μπορεί ν' απειλήσουν μακροπρόθεσμα την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.

Είναι η πρώτη φορά που ο όρος «χωριά του καρκίνου» που χρησιμοποιείται ευρέως από τον Τύπο, εμφανίζεται σε έγγραφο του υπουργείου, σύμφωνα με τον Γουανγκ Κάνφα, δικηγόρο που ειδικεύεται σε περιβαλλοντικά θέματα, ο οποίος είναι επικεφαλής ενός κέντρου αρωγής των θυμάτων της μόλυνσης στο Πεκίνο.

«Αυτό δείχνει ότι το υπουργείο παραδέχεται ότι η ρύπανση προκαλεί καρκίνο», τόνισε ο Γουάνγκ.  


Πηγή: newsbeast
By STEVENIKO | Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013 | Posted in , | With 0 comments

Δεν θα επιστραφεί το γιγάντιο διαμάντι, που η Βρετανία υποχρέωσε την Ινδία να τής παραδώσει την εποχή της αποικιοκρατίας και το οποίο περιελήφθη σε ένα βασιλικό διάδημα, δήλωσε ο πρωθυπουργός της χώρας, Ντέιβιντ Κάμερον, παρομοιάζοντας το με τα... Mάρμαρα του Παρθενώνα.

Μιλώντας κατά την τρίτη και τελευταία ημέρα μιας επίσκεψής του στην Ινδία με στόχο την αύξηση του εμπορίου και των επενδύσεων, ο Κάμερον απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιστραφεί το διαμάντι Κοχ-ι-Νουρ των 105 καρατίων που εκτίθεται σήμερα στον Πύργο του Λονδίνου. Το διαμάντι είχε κοσμήσει το διάδημα της εκλιπούσης μητέρας της σημερινής Βασίλισσας Ελισάβετ.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα διαμάντια στον κόσμο και πολλοί Ινδοί -ανάμεσά τους και ο εγγονός του ηγέτη της ανεξαρτησίας Μαχάτμα Γκάντι- έχουν ζητήσει να επιστραφεί ως εξιλέωση για το αποικιοκρατικό παρελθόν της Βρετανίας.
«Δεν πιστεύω πως αυτή είναι η σωστή προσέγγιση», δήλωσε χθες ο Κάμερον προς δημοσιογράφους, αφού έγινε ο πρώτος εν ενεργεία βρετανός πρωθυπουργός που εξέφρασε τη λύπη του για ένα από τα πιο αιματηρά επεισόδια στην αποικιοκρατούμενη Ινδία, μια σφαγή αόπλων πολιτών το 1919 στην πόλη Αμριτσάρ.

«Είναι το ίδιο ζήτημα με τα Ελγίνεια Μάρμαρα», πρόσθεσε ο Κάμερον αναφερόμενος στα ελληνικά μαρμάρινα γλυπτά της κλασικής περιόδου που η Αθήνα ζητεί από καιρό την επιστροφή τους.

«Η σωστή απάντηση είναι το Βρετανικό Μουσείο και οι άλλοι πολιτιστικοί θεσμοί να κάνουν ακριβώς αυτό που κάνουν, δηλαδή να διασυνδέονται με άλλους θεσμούς σ' όλο τον κόσμο ώστε να εξασφαλίζουν ότι τα πράγματα που έχουμε και που φροντίζουμε τόσο καλά, να τα μοιραζόμαστε όπως αρμόζει με ανθρώπους σ' όλο τον κόσμο».

«Σίγουρα δεν πιστεύω στον 'επιστροφισμό'. Δεν πιστεύω πως είναι κάτι λογικό», τόνισε.


Πηγή: newpost
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Ως "άθλιο γουρούνι" που μοναδικό του μέλημα ήταν να "σκορπά το αστείρευτο σπέρμα του", περιγράφει τον πρώην ισχυρό άνδρα του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος-Καν η δημοσιογράφος της Liberation -και πρώην ερωμένη του- Μαρκελά Γιακούμπ.

Στο βιβλίο της, με τίτλο: "Η Ωραία και το Τέρας", που αναμένεται στα ράφια των βιβλιοπωλείων στις 27 Φεβρουαρίου, η Γιακούμπ μιλά με πολύ προσβλητικούς χαρακτηρισμούς για τον άνθρωπο, με τον οποίο είχε σχέση για επτά μήνες το 2012.

Αποσπάσματα του βιβλίου δημοσιεύει το περιοδικό "Nouvel Observateur".

"Ήσουν ένα γουρούνι"

"Ακόμα και την εποχή που το πάθος μου ήταν τόσο μεγάλο που έδινα τα πάντα για να μείνω μια ώρα στην αγκαλιά σου, δεν είχα σταματήσει να σε βλέπω, όπως ακριβώς ήσουν: ένα γουρούνι.

Ήταν η συμπόνια μου για αυτά τα τόσο δυσφημισμένα ζώα που ξύπνησε το ενδιαφέρον μου για εσένα. Ήσουν υπό μεγάλο διωγμό, ο αποδιοπομπαίος τράγος.

Αισθάνθηκα υποχρεωμένη να σε υπερασπιστώ, λέγοντας: 'Τα γουρούνια έχουν το δικαίωμα να είναι γουρούνια. Μια κοινωνία που φυλακίζει αυτά τα πλάσματα μόνο και μόνο επειδή έχουν τη συμπεριφορά που ταιριάζει στο είδος τους δεν είναι ελεύθερη και δίκαιη' (...)

Συμπεριφερόσουν ως άθλιο γουρούνι. Δεν ήσουν πλέον το θύμα της κοινωνίας, αλλά ο υβριστής μου, ο δήμιος μου. Σκεφτόμουν: 'Σε τί θα ωφελήσει να σέρνεσαι από δικαστήριο σε δικαστήριο και από βιασμό σε βιασμό; Θα ήταν πιο χρήσιμο να μετατραπείς σε ζαμπόν. Θα μπορούσες έτσι να ταΐσεις του φορολογούμενος παρά να τους κοστίσεις τόσα χρήματα'".

Εάν γινόσουν Πρόεδρος...


"Να το μοναδικό και ασυγχώρητο λάθος σου. Ισχυριζόσουν ότι ήσουν έτοιμος να δώσεις το αίμα σου για την πατρίδα, ενώ στην πραγματικότητα θα χρησιμοποιούσες την πατρίδα για να σκορπίσεις το αστείρευτο σπέρμα σου.

Θα μετέτρεπες το προεδρικό μέγαρο σε ένα τεράστιο ανταλλακτικό μαγαζί, θα χρησιμοποιούσες τους βοηθούς σου, τα τσιράκια σου, τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους σου ως κράχτες, ως διοργανωτές οργίων, ως ειδικούς στην τέχνη της ικανοποίησης των σκοτεινότερων παρορμήσεών σου (...)

Γι 'αυτό το σφάλμα θα είναι πάντα στιγματισμένος, καταραμένος, περιφρονημένος, αποκομμένος από τη γλυκιά Γαλλία που είχε εναποθέσει τόσες ελπίδες σε εσένα".

Τί συνέβη στο Sofitel

"Αυτό που συνέβη σε εκείνο το διάσημο δωμάτιο δεν μπορεί να κατανοηθεί εάν δεν μπούμε στο κεφάλι ενός αυθεντικού γουρουνιού.

Γιατί μόνο ένα γουρούνι θα έβρισκε φυσιολογικό να κάνει ανάρμοστες πράξεις με μια φτωχή αφρικανή καμαριέρα, χωρίς αντάλλαγμα, μόνο και μόνο για τη δική του ευχαρίστηση, μόνο και μόνο για να υποκλιθεί στην εξουσία του.

Και η δύστυχη επέστρεψε στο δωμάτιο για να δει εάν της είχες αφήσει κάποιο πουρμπουάρ, αλλά δεν βρήκε τίποτα. Ούτε μια λέξη, ούτε καν ένα λουλούδι. Η καμαριέρα προσβλήθηκε, αλλά δεν βιάστηκε".

"Ένας μάτσο που αισθάνεται κανίς"


"Λίγοι άνθρωποι γνώριζαν ότι η γυναίκα σου σε είχε κάνει το σκυλάκι της (...) Δεν μπορούσες να την εγκαταλείψεις διότι δεν μπορούσες να αφήσεις την πολυτελή ζωή (...)

Ήσουν το σκυλάκι της, ένας μάτσο που αισθάνεται κανίς. Και όσο εκείνη έκανε πως δεν καταλάβαινε ότι ήσουν αλυσοδεμένος μαζί της λόγω των χρημάτων, τόσο περισσότερο σε έκανε κτήμα της, σε υπέβαλε σε αυτή την ταπείνωση, σε αυτή την θλιβερή πορνεία. Εκείνη ονειρευόταν να γίνει η σύζυγος ενός προέδρου της Γαλλίας (...)".

"Η ζωή μου ήταν ένα τρομερό λάθος"


"Μια ημέρα του Μαρτίου, στο πιο δύσκολο σημείο της πτώσης σου, μου είπες: 'Έκανα λάθος. Η ζωή μου είναι ένα τρομερό λάθος. Θα μπορούσα να είχα κάνει άλλα πράγματα στη ζωή μου' (...) Εκείνη την μέρα πίστευες πραγματικά ότι η ζωή που έκανες δεν ήταν μια καλή ζωή".

Οργή Στρος-Καν


Με επιστολή του προς το περιοδικό, ο Ντομινίκ Στρο-Καν δηλώνει "διπλά αηδιασμένος" από τη συμπεριφορά μιας γυναίκας που χρησιμοποιεί την γοητεία της για να γράψει ένα βιβλίο και εξαργυρώνει οικονομικά τα όποια συναισθήματα.

Ο DSK ασκεί κριτική στον "φαντασιακό και συνεπώς ανακριβή χαρακτήρα" των όσων αναφέρονται στο βιβλίο, καταγγέλλοντας την "ποταπή παραβίαση την ιδιωτικής του ζωής και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας", καθώς και το "εμετικό εγχείρημα" εκ μέρους "μιας παλιάς, μεγάλης εφημερίδας, αριστερών καταβολών".

Παράλληλα έκανε γνωστό ότι θα εξετάσει με τους δικηγόρους του, όλα τα νομικά μέσα για να πολεμήσει αυτό το "βδέλυγμα".

Με πληροφορίες από το
Nouvel Observateur

Πηγή: nooz
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments

Διαδηλώσεις στις Βρυξέλλες


Πάνω από 10.000 άνθρωποι διαδήλωσαν σήμερα στις Βρυξέλλες εναντίον των πολιτικών λιτότητας, σε μια συγκέντρωση που προκάλεσε έντονα προβλήματα στις συγκοινωνίες στη βελγική πρωτεύουσα, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Belga.

Όπως και πολλές άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ, το Βέλγιο αναγκάστηκε να περιστείλει τις δαπάνες για να μειώσει το έλλειμμά του και να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση η οποία πλήττει την Ευρώπη.

Η σημερινή διαδήλωση κηρύχθηκε από τις τρεις μεγαλύτερες συνδικαλιστικές οργανώσεις της χώρας προκειμένου να απαιτηθεί βελτίωση «της αγοραστικής δύναμης» των πολιτών, εναντίον «του παγώματος των μισθών», για την «πλήρη διατήρηση των μισθολογίων» και για μια «πιο δίκαιη και προοδευτική φορολογία». Συνδικάτα ανέμεναν να λάβουν μέρος στην διαμαρτυρία αυτή πάνω από 15.000 πολίτες.

Οι διαδηλωτές πρόκειται να κάνουν πορεία στο κέντρο των Βρυξελλών. Συνδικαλιστές συναντήθηκαν το πρωί με πολλούς Βέλγους υπουργούς για να συζητήσουν σχετικά με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει, μετέδωσε το Belga. Σε ένδειξη αλληλεγγύης το κυριότερο τηλεοπτικό δίκτυο του Βελγίου καθυστέρησε την έναρξη των ειδησεογραφικών εκπομπών του.

Διαδηλώσεις προγραμματίζονται σε πολλές άλλες περιοχές της χώρας, με τους εργάτες της ArcelorMittal στη Λιέγη, όπου αναμένεται να γίνουν εκατοντάδες απολύσεις λόγω της πτώσης της παραγωγής, να έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση.

Τα συνδικάτα καταγγέλλουν το πάγωμα των μισθών, τη μείωση των κοινωνικών δαπανών και το πάγωμα του κατώτερου μισθού.


Πηγη: newsbeast
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Ένα νέο, συγκλονιστικό βίντεο από τον μετεωρίτη που «χτύπησε» την προηγούμενη εβδομάδα τα Ουράλια Όρη της Ρωσίαε είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας.

Μια κάμερα που βρισκόταν στο εσωτερικού ενός αυτοκινήτου κατέγραψε καρέ-καρέ την πτώση του μετεωρίτη, ο οποίος «χτύπησε» την πόλη Τσέλιαμπινσκ, 900 χιλιόμετρα ανατολικά της Μόσχας, προκαλώντας μεγάλες ζημιές και τον τραυματισμό 1.200 ανθρώπων.








Πηγή: protothema
By STEVENIKO | Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013 | Posted in , | With 0 comments

Την παγκόσμια κατακραυγή προκάλεσαν φωτογραφίες που δείχνουν το άψυχο σώμα του 12χρονου, Balachandran Prabhakaran, που εκτελέστηκε από δυνάμεις προσκείμενες στην κυβέρνηση της Σρι Λάνκα.

Το παιδί εκτελέστηκε εν ψυχρώ επειδή είναι γιος του ηγέτη της οργάνωσης Liberation Tigers of Tamil Eelam. Η εκτέλεση έγινε στις 19 Μαΐου 2009, λίγες μέρες πριν τον τερματισμό του αιματηρού εμφυλίου.

Τις φωτογραφίες δημοσίευσε η Daily Mail και αποτυπώνουν τις τελευταίες στιγμές του ανυποψίαστου αγοριού, το οποίο κάθεται σε ένα παγκάκι και τρώει ένα σνακ. Λίγο αργότερα το ίδιο αγόρι κείτεται νεκρό, ενώ στο άψυχο κορμί του φαίνονται οι τρύπες από τις σφαίρες των εκτελεστών του, που δίχως ίχνος ευαισθησίας προχώρησαν σε αυτή την αποτρόπαια πράξη.

Το παιδί σύμφωνα με τους ειδικούς εκτελέστηκε σχεδόν εξ επαφής, ενώ η κυβέρνηση διαψεύδει πως το παιδί εκτελέστηκε και ισχυρίστηκε πως σκοτώθηκε σε ανταλλαγή πυροβολισμών.

Σημειώνεται ότι οι εν λόγω φωτογραφίες προβάλλονται στο ντοκιμαντέρ No Fire Zone. «Κρατείτο από δυνάμεις προσκείμενες στην κυβέρνηση της Sri Lankan, του έδωσαν σνακ και ύστερα τον εκτέλεσαν εν ψυχρώ» λέει ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ Callum Macrae.     






Πηγή: newpost
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Η βουλγαρική κυβέρνηση παραιτήθηκε μετά τις πανεθνικές διαδηλώσεις κατά της λιτότητας και της υψηλής τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος, ανακοίνωσε σήμερα ο πρωθυπουργός της χώρας Μπόικο Μπορίσοφ.

«Δε θα συμμετάσχω σε μια κυβέρνηση επί της θητείας της οποίας οι πολίτες υφίστανται ξυλοδαρμό από την αστυνομία», τόνισε απευθυνόμενος στο Κοινοβούλιο ο βούλγαρος πρωθυπουργός.

«Κάθε ρανίδα αίματος είναι ντροπή για εμάς»

«Η εξουσία μας δόθηκε από τον λαό. Σήμερα, τού την επιστρέφουμε» δήλωσε ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ, ανακοινώνοντας, σήμερα, ενώπιον του βουλγαρικού κοινοβουλίου την παραίτηση της κυβέρνησής του.

Οι Βούλγαροι βουλευτές επρόκειτο να ψηφίσουν, σήμερα, επί της παραίτησης του υπουργού Οικονομικών και αντιπροέδρου της κυβέρνησης Συμεών Ντιάνκοφ, όταν ο κ. Μπορίσοφ ανακοίνωσε, αίφνης, ότι η κυβέρνησή του πρόκειται να παραιτηθεί μαζικά γύρω στο μεσημέρι.

«Δεν μπορώ να μείνω και να κοιτώ τη ματωμένη Γέφυρα του Αετού» είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στην πολυσύχναστη διασταύρωση στο κέντρο της Σόφιας, που έγινε χθες το θεάτρο αιματηρών συγκρούσεων μεταξύ της αστυνομίας και διαδηλωτών.

«Κάθε ρανίδα αίματος είναι ντροπή για εμάς» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπορίσοφ και πρόσθεσε: "Κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε σε αυτά τα τέσσερα χρόνια".

Υπενθυμίζεται ότι, οι μαζικές διαδηλώσεις της τελευταίας περιόδου στη Σόφια και τις άλλες βουλγαρικές πόλεις είχαν ως εφαλτήριο τις αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, στο φτωχότερο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Ωστόσο, πολλοί ήταν εκείνοι οι διαδηλωτές που, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων της Σόφιας Novinite, ζητούσαν την παραίτηση της κεντροδεξιάς κυβέρνησης του GERB.

Πηγή: real
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Πρόκειται για το διασημότερο εξώφυλλο του National Geographic από το 1985. Ο Στιβ Μακ Κάρι φωτογράφισε τη νεαρή Αφγανή με τα εντυπωσιακά καταπράσινα μάτια που τον κοιτούσε φοβισμένη σε στρατόπεδο προσφύγων στο Πακιστάν. Τώρα, αρκετά χρόνια μετά ο Μακ Κάρι βρήκε ξανά τη μούσα του.

Θυμάται σαν τώρα τη στιγμή. Ο φωτογράφος την τραβούσε φωτογραφία. Η ίδια δεν είχε φωτογραφηθεί ποτέ πριν. Θυμάται και το θυμό της αλλά και το φόβο της για εκείνο τον ξένο άνδρα. Μέχρι σήμερα που συναντήθηκαν ξανά, η ενήλικη πια Σαρμπάτ, δεν είχε φωτογραφηθεί ξανά.

Από το στρατόπεδο στο εξώφυλλο
Ο φωτογράφος θυμάται τη στιγμή πάρα πολύ. Το στρατόπεδο προσφύγων στο Πακιστάν ήταν μια θάλασσα από σκηνές. Μέσα στη σκηνή σχολείο, την είδε για πρώτη φορά. Βλέποντας τη ντροπή και το φόβο στα μάτια της την πλησίασε τελευταία και εκείνη τον άφησε να τη φωτογραφίσει. «Δεν πίστευα ότι η φωτογραφία του κοριτσιού θα ήταν διαφορετική από όσες άλλες τράβηξα εκείνη τη μέρα» εξηγεί ο Μακ Κάρι καθώς θυμάται με νοσταλγία εκείνο το πρωί του 1984 που τραβούσε φωτογραφίες από τη ζωή των Αφγανών προσφύγων στο Πακιστάν.

Το πορτρέτο του Στιβ Μακ Κάρι όμως ήταν από εκείνες τις εικόνες που σε άγγιζαν κατευθείαν στην καρδιά, και τον Ιούνιο του 1985 έγινε εξώφυλλο του περιοδικού National Geographic. Τα μάτια της είναι πράσινη θάλασσα, ωστόσο δείχνουν κουρασμένα και μέσα σε αυτά μπορεί κανείς να διαβάσει την τραγωδία μίας φυλής στραγγισμένης από τον πόλεμο. Έγινε γνωστή από το National Geographic ως το «κορίτσι του Αφγανιστάν» και για πολλά χρόνια κανείς δεν ήξερε το όνομά της.

Η αναζήτηση
Τον Ιανουάριο, μια ομάδα από το National Geographic Television & film explorer έφερε τον Μακ Καρι στο Πακιστάν για την αναζήτηση του κοριτσιού με τα πράσινα μάτια. Έδειξαν την εικόνα της γύρω στο Νάσιρ Μπαχ στο στρατόπεδο προσφύγων κοντά στο Πεσαβάρ, όπου η φωτογραφία είχε τραβηχτεί. Ένας δάσκαλος από το σχολείο ισχυρίστηκε ότι γνωρίζει το όνομά της. Μια νεαρή γυναίκα που ονομάζεται Αλάμ Μπιμπί βρισκόταν σε ένα κοντινό χωριό, αλλά ο Μακ Κάρι διαπίστωσε ότι δεν ήταν αυτή.

Ωστόσο κάποιος του είπε ότι ήξερε το κορίτσι στη φωτογραφία. Είχαν ζήσει στο στρατόπεδο μαζί ως παιδιά. Είχε επιστρέψει στο Αφγανιστάν πριν χρόνια, είπε, και τώρα ζούσε στα βουνά κοντά στο Τόρα Μπόρα

Χρειάστηκαν τρεις ημέρες για να πάει εκεί ο Μακ Κάρι. Το χωριό της είναι έξι ώρες με το αυτοκίνητο και τρίωρη πεζοπορία, όμως μόλις είδε τα πόδια της μέσα στο δωμάτιο, σκέφτηκε: «Αυτή είναι»

Η ιστορία της
Τα ονόματα έχουν εξουσία, οπότε ας μιλήσουμε για το δικό της. Το όνομά της είναι Σαρμπατ Γκουλα και είναι μέλος των Παστούν, μίας από τις πιο πολεμοχαρείς φυλές του Αφγανιστάν. Εξηγεί ότι οι Παστούν βρίσκουν ειρήνη, μόνο όταν είναι σε πόλεμο, και τα μάτια της Σαρμπάτ βγάζουν σπίθες. Είναι 28, ίσως 29 ή ακόμη και 30. Κανείς, ούτε καν η ίδια, δεν ξέρει στα σίγουρα. Οι ζωές χάνονται όπως η άμμος σε ένα μέρος όπου δεν υπάρχουν αρχεία.

Ο χρόνος και ταλαιπωρία έχουν σβήσει τα νιάτα της και το δέρμα της είναι φθαρμένα. Τα μάτια της όμως, είναι ακόμα δύο καταπράσινες θάλασσες. «Είχε μια δύσκολη ζωή», εξηγεί ο Μακ Κάρι «Τόσοι πολλοί μοιράζονται εδώ την ίδια ζωή με τη Σαρμπάτ. Εξετάστε τους αριθμούς: Είκοσι τρία χρόνια από τον πόλεμο, 1,5 εκατομμύρια νεκροί, 3,5 εκατομμύρια πρόσφυγες: Αυτή η γυναίκα είναι η ιστορία του Αφγανιστάν στο τελευταίο τέταρτο του αιώνα.»

Η Σαρμπάτ ήταν ακόμα παιδί όταν η χώρα της έζησε τη σοβιετική εισβολή. Μία μάζα από αμέτρητα κατεστραμμένα χωριά σαν το δικό της. Ήταν ίσως και έξι χρόνων, όταν η Σοβιετική βομβιστική επίθεση σκότωσε τους γονείς της. Τη μέρα ο ουρανός αιμορραγούσε, τη νύχτα οι νεκροί θάβονταν και πάντα, ζούσαν όλοι με τον ήχο των αεροπλάνων και το φόβο του θανάτου.

«Φύγαμε από το Αφγανιστάν εξαιτίας των συγκρούσεων» δήλωσε ο αδελφός της, Κασάρ Καν, συμπληρώνοντας την αφήγηση της ζωής της. «Οι Ρώσοι ήταν παντού. Σκότωναν τους ανθρώπους. Εμείς δεν είχαμε άλλη επιλογή»

Ακολουθώντας τη γιαγιά τους, η Σαρμπατ με τις 3 αδελφές της και τον αδελφό της Κασάρ Καν μπήκαν στο Πακιστάν. Για μια εβδομάδα περπατούσαν μέσα από τα βουνά καλυμμένα από χιόνι, ικετεύοντας τους περαστικούς να του δώσουν κουβέρτες για να ζεσταθούν.

«Ποτέ δεν ξέραμε πότε θα περάσουν τα αεροπλάνα. Εμείς κρύβομασταν στις σπηλιές.» εξηγεί ο Κασάρ. Το ταξίδι που ξεκίνησε με την απώλεια των γονέων τους και συνεχίστηκε με πεζοπορία στα βουνά κατέληξε σε ένα στρατόπεδο προσφύγων να μοιράζονται μία σκηνή με ξένους.

«Άνθρωποι του αγρού σαν τη Σαρμπατ θεωρούν ότι είναι δύσκολο να ζουν σε περιορισμένο περιβάλλον όπως ένα στρατόπεδο προσφύγων», εξήγησε ο Ραχιμουλαχ Γιουσουφζαι, ένας σεβαστός Πακιστανός δημοσιογράφος, ο οποίος ενήργησε ως διερμηνέας για τον Μακ Κάρι και το τηλεοπτικό συνεργείο. «Δεν υπάρχει καμία προστασία της ιδιωτικής ζωής. Ζεις στο έλεος των άλλων ανθρώπων. Στο έλεος της πολιτικής των άλλων χωρών. Η ρωσική εισβολή κατέστρεψε τις ζωές μας»

Είναι η συνεχιζόμενη τραγωδία του Αφγανιστάν. Εισβολή. Αντίσταση. Εισβολή. Θα τελειώσει ποτέ; «Κάθε αλλαγή της κυβέρνησης φέρνει την ελπίδα», δήλωσε ο Γιουσουφζαι «Κάθε χρόνο, οι Αφγανοί έχουν βγει οι ίδιοι προδομένοι από τους ηγέτες τους και από ξένους που αρχικά έρχονταν ως φίλοι και σωτήρες τους»

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, κατά τη διάρκεια μιας ανάπαυλα στις μάχες, Η Σαρμπατ πήγε στο σπίτι της στο χωριό, στους πρόποδες των βουνών στη μέση του πουθενά. Εκεί είναι ελεύθερη και έχει άπλα: Υπάρχουν ταράτσες που φυτεύονται με καλαμπόκι, σιτάρι και ρύζι, αλλά χωρίς σχολείο, ιατρείο, δρόμους, ή τρεχούμενο νερό.

Πώς ζει τώρα
Η Σαρμπατ σηκώνεται πριν από την ανατολή του ηλίου και προσεύχεται. Παίρνει νερό από το ρέμα. Μαγειρεύει, καθαρίζει, κάνει μπουγάδα. Κέντρο της ζωής της είναι τα παιδιά της, η 13χρονη Ρομπίνα, η 3χρονη Ζαχίλντα και το μωρό, η ενός έτους Αλία. Μια τέταρτη κόρη της πέθανε σε βρεφική ηλικία. «Η Σαρμπάτ δεν έχει γνωρίσει ποτέ μια ευτυχισμένη μέρα» λέει ο αδελφός της, «εκτός ίσως από την ημέρα του γάμου της».

Ο σύζυγός της, Ραχμάτ Γκιουλ, είναι κοντός με λαμπερό χαμόγελο, την παντρεύτηκε στα 13, ή στα 16 με προξενειό.

Ζει στην Πεσαβάρ (υπάρχουν λίγες θέσεις εργασίας στο Αφγανιστάν) και λειτουργεί ένα αρτοποιείο και κερδίζει ένα δολάριο την ημέρα. Το άσθμα από το οποίο υποφέρει η Σαρμπάτ δε της επιτρέπει να ζει στο Πεσαβάρ με τη σκόνη και τη ζέστη το καλοκαίρι κι έτσι κατεβαίνει στην πόλη και βλέπει τον σύζυγό της το χειμώνα. Το υπόλοιπο του έτους ζει στα βουνά.

«Οι γυναίκες εξαφανίζονται από το δημόσιο μάτι μετά τα 13 τους», εξηγεί ο Γιουσουφζαι. Στο δρόμο φοράει μία δαμασκηνί μπούρκα, τα τείχη που την κρύβουν από τον κόσμο και από τα μάτια του κάθε ανθρώπου, εκτός από το σύζυγό της. «Είναι ομορφιά και όχι κατάρα» προσθέτει.
Αντιμέτωπη με τις ερωτήσεις του δημοσιογράφου, η Σαρμπάτ κρύβει στο μαύρο σάλι της το πρόσωπό της, σαν να θέλει να εξατμιστεί. Τα μάτια αναβοσβήνουν από θυμό. Δεν συνηθίζει να υποβάλει τον εαυτό της στα ερωτήματα των ξένων.

«Άραγε έχεις νιώσει ποτέ ασφαλής;» αναρωτιέται ο Μακ Κάρι

«Όχι. Αλλά η ζωή πριν τους Ταλιμπάν ήταν καλύτερη. Τουλάχιστον υπήρχε ειρήνη και την τάξη» του απαντά

«Είδες ποτέ τη φωτογραφία του εαυτού της ως κορίτσι;» επιμένει ο Μακ Κάρι

«Όχι» απαντά ξανά η Σαρμπάτ

Μπορεί να γράψει το όνομά της, αλλά δεν μπορεί να διαβάσει. Ελπίζει όμως να μορφώσει τα παιδιά της. «Θέλω οι κόρες μου να έχουν δεξιότητες», είπε. «Ήθελα να τελειώσω το σχολείο, αλλά δεν μπορούσα. Λυπήθηκα όταν έπρεπε να φύγω» δηλώνει η Σαρμπάτ.

Η εκπαίδευση, λένε, είναι το φως στο μάτι. Δεν υπάρχει τέτοιο φως γι 'αυτήν. Είναι ίσως πολύ αργά για τη 13χρονη κόρη της, οι δύο μικρότερες κόρες όμως ίσως έχουν ακόμα μια ευκαιρία.

Η συνάντηση ανάμεσα στη γυναίκα με τα πράσινα μάτια και το φωτογράφο ήταν ήσυχη. Σχετικά με το θέμα των παντρεμένων γυναικών, η πολιτιστική παράδοση είναι αυστηρή. Δεν πρέπει να δούμε-και σίγουρα δεν πρέπει να χαμογελάσουμε σε έναν άνθρωπο που δεν είναι ο σύζυγός της. Δεν χαμογέλασε στον Μακ Κάρι. «Η έκφρασή της, ήταν επίπεδη. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς η εικόνα της έχει αγγίξει τόσες καρδιές. Δεν ξέρει τη δύναμη των ματιών της.» δήλωσε ο φωτογράφος

Από τη πρώτη στιγμή που ξεκίνησε το ταξίδι, είχε ένα φόβο. Αν θα την έβρισκε ζωντανή, αν θα κατάφερνε τελικά να τη βρει, πως έγιναν όλα αυτά και συναντήθηκαν ξανά;

Η απάντηση ήρθε τυλιγμένη σε ακλόνητη βεβαιότητα.

«Ήταν το θέλημα του Θεού» απάντησε ανέκφραστα η Σαρμπάτ και επέστρεψε στις δουλειές του σπιτιού.

Πηγή: iefimerida

By STEVENIKO | Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013 | Posted in , | With 0 comments
Οι ευρωπαϊκές χώρες που επιβαρύνονται από τις δυσμενείς επιπτώσεις της κρίσης χρέους της ζώνης του ευρώ μπορούν να μάθουν από τις εμπειρίες της Ανατολικής Γερμανίας σχετικά με την οικονομική αναμόρφωση μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, υποστήριξε η γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ.

Σε  ομιλία της σε εκπροσώπους των εμπορικών επιμελητηρίων της γερμανικής περιφέρειας τη Δευτέρα, η κυρία Μέρκελ δήλωσε πως το υπόβαθρο της Ανατολικής Γερμανίας την δίδαξε πως δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος εκτός από τη θέσπιση μεταρρυθμίσεων για να αποκατασταθεί η ανταγωνιστικότητα μιας περιοχής.

«Όταν γίναμε μέρος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας έπρεπε να πραγματοποιήσουμε μαζικές μεταρρυθμίσεις για την αναδιάρθρωση της οικονομίας μας, γεγονός που προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση», δήλωσε η γερμανίδα καγκελάριος.

«Αλλά αυτό ήταν απαραίτητο για να δημιουργηθεί μια σταθερή βάση για τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις. Ενώ οι ανατολικές περιοχές της Γερμανίας έκτοτε επιλέγονται για ειδικά κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διάφορες επιδοτήσεις, στο τέλος της διαρθρωτικής μεταρρύθμισης αυτό που μετράει είναι η ύπαρξη μιας ανταγωνιστικής εταιρείας», πρόσθεσε.

Η Άνγκελα Μέρκελ, ως ηγέτης της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, είναι υπέρμαχος  της αναμόρφωσης των αγορών εργασίας των κρατών-μελών της ΕΕ που έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση,  όπως και υπέρ μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην τόνωση της ανταγωνιστικότητάς τους σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο.

Να σημειωθεί, τέλος, πως από κοινού με τον γάλλο πρόεδρο, Φρανσουά Ολάντ, η κυρία Μέρκελ αναμένεται να παρουσιάσει στη Σύνοδο Κορυφής τον Ιούνιο μέτρα που αποσκοπούν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των μελών της Ευρωζώνης.


Πηγή: protothema
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Έρευνα διεξάγεται στον ισραηλινό στρατό για μία φωτογραφία που ανέβασε ο 20χρονος στρατιωτικός Μορ Οστρόφσκι στο πρόγραμμα Instagram και δείχνει το κεφάλι ενός παλαιστίνιου αγοριού στο στόχαστρο του όπλου του.


Στη φωτογραφία, το όπλο φαίνεται να σημαδεύει το κεφάλι του παιδιού από πίσω, χωρίς δηλαδή το αγόρι να έχει γνώση της παρουσίας του.

Ο στρατιώτης υποστηρίζει ότι δεν έβγαλε ο ίδιος την φωτογραφία αλλά την ανέβασε από το Ίντερνετ, ενώ εκπρόσωπος των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων ανέφερε ότι ίσως η φωτογραφία δεν είναι αυθεντική.

Ωστόσο παλαιστινιακοί φορείς υποστηρίζουν πως αντικατοπτρίζει αρκετά ωμά το γεγονός πως ακόμη και τα παιδιά των Παλαιστινίων αποτελούν στόχο του ισραηλινού στρατού.

Ανακοίνωση του ισραηλινού στρατού
αναφέρει σύμφωνα με το Ynet ότι "πρόκειται για σοβαρό περιστατικό που δεν συνάδει με το πνεύμα και τις αξίες του ισραηλινού στρατού" και προαναγγέλλει ενδελεχή έρευνα και απόδοση ευθυνών.



Άλλες φωτογραφίες του ίδιου στρατιώτη





Ανάλογο περιστατικό είχε σημειωθεί όταν η στρατιωτίνα Ίντεν Άμπεργκιλ δημοσίευσε στο Facebook φωτογραφίες της με παλαιστίνιους κρατούμενους που είχαν δεμένα τα χέρια και καλυμμένα τα μάτια.

Είχε περιγράψει το περιστατικό ως "τις καλύτερες στιγμές της ζωής της".



By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Η Ρωσία στέλνει την Τρίτη δύο αεροπλάνα στη Συρία για να παραδώσουν 46 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας και να παραλάβουν τους πολίτες που επιθυμούν να εγκαταλείψουν την κατεστραμμένη από τον πόλεμο χώρα, φέρεται ότι δήλωσε σήμερα μια εκπρόσωπος του υπουργείου Έκτακτων Αναγκών.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, τα αεροπλάνα που μεταφέρουν σκηνές, γεννήτριες, έπιπλα και 11 τόνους τροφίμων θα πετάξουν προς την πόλη-λιμάνι της Λαττάκειας στη βορειοδυτική Συρία, διευκρίνισε η εκπρόσωπος του υπουργείου, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεωνItar-Tass.

Η ίδια είπε ότι τα αεροσκάφη θα μεταφέρουν έξω από τη χώρα Ρώσους πολίτες, αλλά και πολίτες της Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών. «Οι πολίτες της Ρωσίας, καθώς και των χωρών της ΚΑΚ, που επιθυμούν να αποχωρήσουν από τη χώρα αυτή, θα είναι σε θέση να φύγουν από τη Συρία με τα αεροπλάνα», τόνισε η εκπρόσωπος.


Πηγή: real
By STEVENIKO | Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013 | Posted in , | With 0 comments

Αναστολή της ποινικής διώξης και απαλλαγή όλων των κατηγορουμένων στην υπόθεση της αεροπορικής τραγωδίας με το αεροσκάφος της εταιρείας «ΗΛΙΟΣ» το 2005, στην οποία έχασαν την ζωή τους 121, καταχώρησε σήμερα στο Κακουργιοδικείο η Γενική Εισαγγελία.
Το Κακουργιοδικείο Λευκωσίας, αποδέχθηκε την εισήγηση του Γενικού Εισαγγελέα Πέτρου Κληρίδη και διέταξε τα τεκμήρια να επιστραφούν στους νόμιμους δικαιούχους.

Ο Γενικός Εισαγγελέας αποφάνθηκε ότι δεν επιτρέπεται η περαιτέρω προώθηση της υπόθεσης εναντίον των τριών κατηγορουμένων, Πανταζή, Κηκκίδη και Στοϊμένοφ, για παρόμοια αδικήματα, όπως είναι αυτά για τα οποία έχουν καταδικασθεί στην Ελλάδα.

Αποφάνθηκε επίσης ότι κάτω από τις παρούσες περιστάσεις δεν ενδείκνυται η προώθηση της υπόθεσης εναντίον και του εναπομείναντος κατηγορουμένου Ανδρέα Δράκου, ούτε κατά της εταιρείας, αφού η υπόθεση, με την απουσία από το εδώλιο των τριών κατηγορουμένων, παρουσιάζει ανυπέρβλητες δυσκολίες στην προώθησή της.


Πηγή: newpost
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Έναν μικρό στρατό από 24.000 άνδρες επιστράτευσαν οι ρωσικές αρχές για την αποκατάσταση των ζημιών από τη βροχή μετεωριτών. "Θησαυρός" για τους επιστήμονες τα ευρήματα σε παγωμένη λίμνη όπου γίνονται έρευνες τα τελευταία 24ωρα ενώ έχει ξεκινήσει το... εμπόριο κομματιών μετεωρίτη.

Η επιχείρηση καθαρισμού είναι κολοσσιαία καθώς υπολογίζεται ότι η βροχή μετεωριτών - η μεγαλύτερη εδώ και έναν αιώνα σύμφωνα με τη NASA - έσπασε τζάμια συνολικής έκτασης περίπου 20 ποδοσφαιρικών γηπέδων.

Ζημιές έχουν υποστεί περίπου 4.000 κτίρια
. Οι τοπικές αρχές έχουν δεσμευτεί για αποκατάσταση των απωλειών μέσα σε μία εβδομάδα, στόχος που από πολλούς θεωρείται φιλόδοξος δεδομένης της κατάστασης.

Στο μεταξύ οι τραυματίες - κυρίως από σπασμένα τζάμια - έχουν ξεπεράσει τους 1200. Οι περισσότεροι υπέστησαν ελαφρά τραύματα και χρειάστηκαν ράμματα και πρώτες βοήθειες ενώ λίγοι κρίθηκε αναγκαίο να παραμείνουν για νοσηλεία.

Σύμφωνα με τη NASA ο μετεωρίτης που μπήκε στην γήινη ατμόσφαιρα και ανεφλέγη το πρωί της Παρασκευής είχε μέγεθος πάνω από 50 πόδια και ζύγιζε περισσότερο από τον πύργο του Άιφελ.

Η έκρηξη ήταν ισοδύναμη με 30 φορές αυτή της Χιροσίμα.



Επιστήμονες ανακοίνωσαν πως βρήκαν κομμάτια του μετεωρίτη στο βυθό της λίμνης Τσέμπαρκουλ. Πρόκειται για περίπου πενήντα θραύσματα. "Τα μέλη της αποστολής έστειλαν στο Εκατερίνενμπουργκ τα θραύσματα που βρήκαν", αναφέρεται σε ανακοίνωση του πανεπιστημίου των Ουραλίων.

"Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αποστολής Βίκτορ Γκροχόφσκι, μέλος της Ακαδημίας Επιστημών, ο μετεωρίτης αυτός ανήκει στην κατηγορία των χονδριτών -μετεωρίτες που αποτελούνται κυρίως από βράχους- , επισημαίνεται στην ανακοίνωση στην οποία προστίθεται πως τα θραύσματα περιέχουν 10% σίδηρο.

Ο συγκεκριμένος μετεωρίτης θα ονομαστεί "μετεωρίτης του Τσέρμπακουλ", διευκρινίζει το πανεπιστήμιο.

"Αφού βρήκαμε θραύσματα, το κυρίως κομμάτι του μετεωρίτη θα πρέπει να βρίσκεται στη λίμνη", εκτιμά ο Γκροχόφσκι.

ΒΒC: Επιχείριση καθαρισμού 



Είναι κάτι που συνήθως βλέπαμε στις ταινίες. Ποτέ δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα συνέβαινε εδώ" ανέφερε χαρακτηριστικά ένας φοιτητής.

Την επόμενη του εντυπωσιακού φαινομένου διάφοροι επιτήδειοι έχουν αποδυθεί σε κυνήγι θησαυρού καθώς βλέπουν στην πτώση του μετεωρίτη την ευκαιρία της ζωής τους αφού μπορούν να πουλήσουν ένα μικρό κομμάτι για χιλιάδες δολάρια και μεγαλύτερα κομμάτια για ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδων ή και παραπάνω.

Ρεπορτάζ του ABC




Πηγή: nooz
By STEVENIKO | | Posted in , | With 0 comments
Οι μισοί Βρετανοί θα ψήφιζαν υπέρ μιας εξόδου από την ΕΕ, αν διεξαγόταν τώρα δημοψήφισμα γι' αυτό το θέμα, σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσιεύεται σήμερα από την εφημερίδα "Financial Times".

Σύμφωνα με την έρευνα αυτή που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Harris Interactive για τους "Φαϊνάνσιαλ Τάιμς", το 33% των ερωτηθέντων θα έλεγαν σήμερα ναι στη συμμετοχή στην ΕΕ, 17% δεν θα ψήφιζαν και 50% θα τάσσονταν υπέρ μιας εξόδου από την Ευρώπη.

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες υποστηρίζουν άλλωστε τη διοργάνωση του δημοψηφίσματος που υποσχέθηκε ο Ντέιβιντ Κάμερον, ο οποίος θέλει να επαναδιαπραγματευθεί τις σχέσεις της χώρας του με τις Βρυξέλλες για να ανακτήσει ορισμένες εξουσίες και στη συνέχεια να υποβάλει αυτή τη νέα συμφωνία σε δημοψήφισμα ως τα τέλη του 2017.

Μεταξύ των Βρετανών που δηλώνουν ότι θέλουν να ψηφίσουν υπέρ μιας εξόδου από την ΕΕ, 12% μόνο λένε ότι θα άλλαζαν γνώμη αν οι διαπραγματεύσεις αυτές αποδεικνύονταν επιτυχείς για τη Βρετανία, 47% απαντούν "ίσως", αλλά για το 41% κάτι τέτοιο δεν θα είχε καμιά επίπτωση.

Περίπου 45% των ερωτηθέντων πιστεύουν πως η χώρα τους έχει πλεονεκτήματα από την ΕΕ (έναντι 34% που πιστεύουν το αντίθετο), αλλά 33% πιστεύουν πως η βρετανική οικονομία θα ήταν ισχυρότερη έξω από την Ευρώπη και 37% πως το να έβγαιναν απ' αυτή δεν θα άλλαζε τίποτε.

Η δημοσκόπηση αυτή της Harris Interactive πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.114 ενηλίκων από τις 29 Ιανουαρίου ως τις 6 Φεβρουαρίου.


Πηγή: protothema
By STEVENIKO | Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013 | Posted in , | With 0 comments
Αναστασιάδης και Μαλάς θα αναμετρηθούν στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στην Κύπρο. Ο Νίκος Αναστασιάδης του ΔΗΣΥ παρά τις προβλέψεις των exit poll δεν κατάφερε να εκλεγεί από την πρώτη Κυριακή και στις 24 Φεβρουαρίου θα δώσει νέα μάχη, αυτή τη φορά με τον Σταύρο Μαλά του ΑΚΕΛ.

Τα επίσημα συγκεντρωτικά αποτελέσματα από το Υπουργείο Εσωτερικών της Κύπρου είναι: 

-Νίκος Αναστασιάδης 45,46%

-Σταύρος Μαλάς 26,91%

-Γιώργος Λιλλήκας 24,93%

Στα exit polls ο Αναστασιάδης συγκέντρωνε ποσοστά από 48 έως 52%, ενώ οι Μαλάς και Λιλλήκας έδιναν μάχη για τη δεύτερη θέση.

Αναστασιάδης: Απαλλαγή από τη διακυβέρνηση του ΑΚΕΛ


«Το αποτέλεσμα είναι νίκη των δυνάμεων που θέλουν να γυρίσουμε σελίδα» δήλωσε μετά την οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων ο Νίκος Αναστασιάδης.

Τόνισε δε πως ο λαός «εξέφρασε το αίτημά του για απαλλαγή της διακυβέρνησης του ΑΚΕΛ».

Και συνέχισε λέγοντας πως το αποτέλεσμα θα μετατραπεί σε «ξεκάθαρη εντολή» την επόμενη Κυριακή.

Ο κ. Αναστασιάδης ευχαρίστησε το ΔΗΚΟ για τη στήριξή του και διευκρινίζοντας πως έχουν συμφωνήσει σε ένα πρόγραμμα που «μας δεσμεύει απόλυτα».

"Άνοιγμα" προς τους υποστηρικτές του Λιλλήκα έκανε ο Μαλάς


Ο υποψήφιος του ΑΚΕΛ Σταύρος Μαλάς, ο οποίος κατέλαβε την δεύτερη έτεινε χέρι προς τους υποστηρικτές του υποψηφίου Γιώργου Λιλλήκα, τον οποίο στήριξε η ΕΔΕΚ και σημαντικό ποσοστό ψηφοφόρων του ΔΗΚΟ.

«Με τις δυνάμεις, που στήριξαν τον Γιώργο Λιλλήκα, έχουμε πολλά κοινά, ιστορικά, στα συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κύπρος», είπε ο κ. Μαλάς.

«Έχουμε τώρα, πρόσθεσε, την κοινή υποχρέωση να δώσουμε μέλλον και προοπτική στον τόπο μας σε αυτή την πολύ κρίσιμη στιγμή που περνάμε. Με την αποφασιστικότητα, την αξιοπρέπεια και την μεθοδικότητα που δώσαμε τη μάχη του πρώτου γύρου, θα δώσουμε τη μάχη και του δεύτερου γύρου» ανέφερε.

Ο Σταύρος Μαλάς, ζήτησε τη συστράτευση όλων των προοδευτικών δυνάμεων που έχουν κοινό στόχο την προάσπιση της Κύπρου και του λαού της, την επίλυση του Κυπριακού και την απαλλαγή από την κατοχή.

«Αυτή η μάχη θα είναι νικηφόρα», κατέληξε ο κ. Μαλάς.

Λιλλήκας: Πρωτοφανή για τα κυπριακά δεδομένα τα ποσοστά μας

Ο υποψήφιος πρόεδρος και πρώην υπουργός Εξωτερικών του Τάσσου Παπαδόπουλου , Γιώργος Λιλλήκας, χαρακτήρισε «πρωτοφανή ποσοστά για τα κυπριακά δεδομένα» το 24,93%, που εξασφάλισε στις σημερινές εκλογές, παρόλο που αποκλείστηκε από τον δεύτερο γύρο.

Ο Γιώργος Λιλλήκας συνεχάρη τους ανθυποψηφίους του κυρίους Αναστασιάδη και Μαλά, αλλά παράλληλα δήλωσε ότι το επιτελείο του έδωσε ένα δύσκολο και άνισο αγώνα, απέναντι, όπως είπε, «στο κατεστημένο και στους έμμισθους κομματικούς μηχανισμούς». «Αυτή είναι μόνο η αρχή, η πορεία τώρα αρχίζει», υπογράμμισε ο κύριος Λιλλήκας, καταχειροκροτούμενος από υποστηρικτές του.

Δεσμεύτηκε ότι θα τηρήσει την εντολή , που του ανέθεσαν με την ψήφο τους οι πολίτες. «Θα στηρίξουμε», είπε, «κάθε πολιτική που προασπίζεται την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας και κάθε πολιτική που προασπίζεται τα εθνικά μας συμφέροντα και αντιστέκεται σε επιβουλές των ξένων.

Πολιτικές, που υποθηκεύουν το μέλλον της πατρίδας μας και εκχωρούν τον εθνικό μας πλούτο και βρίσκονται στην λογική των μονομερών υποχωρήσεων, «θα μας βρουν δυναμικά μπροστά τους», κατέληξε.

Ο κ. Λιλλήκας, σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, επιφυλάχθηκε να απαντήσει τις προσεχείς μέρες ποιόν από τους κυρίους Αναστασιάδη και Μαλά θα στηρίξει στον δεύτερο γύρο των εκλογών, την ερχόμενη Κυριακή, και κατά πόσο θα προχωρήσει στην δημιουργία νέου πολιτικού σχηματισμού.

Στο 17,6 % η αποχή

Στο ψηλότερο ποσοστό 17, 6% σε σχέση με όλες τις προηγούμενες αναμετρήσεις έφθασε η αποχή στις προεδρικές εκλογές. Το ποσοστό της αποχής είναι αποφασιστικής σημασίας για το κατά πόσο θα υπάρχει ή όχι δεύτερος γύρος εκλογών. Ο Γενικός Έφορος Εκλογών, Ανδρέας Ασσιώτης, δήλωσε ότι στην εκλογική διαδικασία ψήφισε το 82,84% των ψηφοφόρων, σε σύγκριση με το 89,62% στις προεδρικές εκλογές του 2008.

Στη Λευκωσία ψήφισε το 81,82%, στη Λεμεσό το 83,24%, στην Αμμόχωστο το 83,86, στη Λάρνακα το 84,01% και στην Πάφο το 84% των ψηφοφόρων.

Στο εξωτερικό , όπου για πρώτη φορά στήθηκαν κάλπες, έχει ψηφίσει το 80% των ψηφοφόρων. Δικαίωμα ψήφου είχαν 545 χιλιάδες 189 εκλογείς.


Πηγή: nooz